Barceló considera que regular el lloguer vacacional és “una més” de les mesures per assegurar la sostenibilitat del turisme

El vicepresident presenta una campanya per conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de ser receptius a la major font d'ingressos de les Balears

El vicepresident Biel Barceló ha assenyalat que regular el lloguer vacacional és " una més" de "les moltes mesures que s'hauran de prendre" per assegurar un turisme sostenible, tema central d'una campanya publicitària que s'ha presentat aquest dimecres per conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de ser receptius al turisme de qualitat i, a la vegada, trobar l'" equilibri" que permeti continuar gaudint de les "oportunitats" que ofereix com a font de generació d'ingressos i de creació de llocs de feina. "El lloguer vacacional és imprescindible regular-lo", ha dit, i ha afegit que "no vol dir ni que es prohibeixi totalment ni que hi hagi carta blanca perquè cadascú faci el que vulgui com alguns estan demandant". Barceló, qui  recentment va reconèixer que la regulació haurà d'esperar, almanco, fins a final d'any per "la seva complexitat", ha advertit, però, que cal respectar que les competències d'ordenació turística estan en mans dels consells insulars i del Govern (en el cas de Mallorca) i que la planificació urbanística està en mans dels ajuntaments.

El director de l' Agència Balear de Turisme (ATB), Pere Muñoz, ha explicat que un dels motius que els ha motivat a engegar la campanya és "que els residents siguin receptius al turisme" perquè "un dels elements que valoren més els visitants és la socialització, la capacitat de fer-se amb els autòctons". Posteriorment, Muñoz ha aclarit que no han rebut cap queixa de cap turista per la manca de socialització dels residents. Un altre factor, ha explicat, ha estat que "ens interessa molt la satisfacció de les persones que ens visiten". En aquest sentit, ha afegit que "si un visitant vol anar a qualsevol platja i es troba que és impossible acostar-s'hi, aquell dia haurà tingut una experiència que no serà desitjable. Hem de trobar l'equilibri que és fonamental i que és el motiu d'aquesta campanya". Finalment, ha conclòs que "la sensació de saturació no és bona ni per als turistes ni per als residents. La sostenibilitat és bona per a tothom".

La campanya tindrà un cost inicial de 25.000 euros i es difondrà a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació. Serà la primera d'una sèrie d'accions a favor del turisme sostenible, que s'allargaran tot l'any vinent, declarat Any mundial del turisme sostenible". "No es tracta de tenir més turisme, sinó de tenir un millor turisme", ha recalcat Barceló. Muñoz, per part seva, ha insistit que "és molt important aquest tipus de campanya perquè el turisme existeix per donar qualitat de vida als habitants de les Illes Balears. I per tenir qualitat de vida necessitam aquesta sostenibilitat".

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF