Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Aplicacions mòbils i hamburgueses

La primera hamburguesa McDonald's es va servir l'any 1948. El 1994 l'empresa va anunciar que deixava de comptar-les perquè ja havien servit la que feia el número 100.000 milions. Haver assolit aquesta fita en 46 anys no està gens malament, però hi ha dues botigues que arribaran molt més ràpid als 100.000 milions d'unitats: al ritme actual, l'App Store d'aplicacions per als dispositius mòbils d'Apple ho farà en cinc anys, i mig i la Play Store, l'equivalent de Google per als terminals amb Android, trigarà tres anys i mig.

Ahir Apple va fer públic que al desembre es van produir 2.000 milions de descàrregues d'aplicacions del seu catàleg de 775.000 títols, i que establien així un nou rècord mensual. La firma també presumeix dels 40.000 milions de descàrregues úniques -no s'hi inclouen les redescàrregues ni les actualitzacions- que acumula des de l'inici del servei. Però el més impressionant és el ritme accelerat de creixement: gairebé la meitat d'aquest total van tenir lloc durant l'any passat. Només a l'estat espanyol, les descàrregues per a iOS i Android entre les nits de Nadal i de Cap d'Any van sumar 27 milions, segons dades de l'empresa Flurry.

Òbviament, no es pot comparar una hamburguesa amb una aplicació mòbil. Apple assegura que porta liquidats als desenvolupadors 7.000 milions de dòlars, que, sumats als 3.000 milions que es queda ella, fan uns ingressos totals de 10.000 milions. O, vist d'una altra manera, 19 cèntims d'euro per descàrrega. Així només es poden fer rics els creadors que l'encertin de ple: hi ha 20 títols per a iPhone descarregats més de 50 milions de vegades. Sigui com sigui, tot un èxit, ni que sigui pels 500 milions de números de targeta de crèdit que Apple té registrats. I pensar que l'iPhone original, que no es va vendre aquí, no deixava instal·lar aplicacions...

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 13/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT