Publicitat
Publicitat

VALLPARADÍS

La Lliga Endesa que es troba Beto Agustí

La lliga de criquet ha venut els seus drets televisius a YouTube. Per molts diners. L'anècdota, explicada per Beto Agustí durant la reunió de treball que dijous va mantenir amb divuit periodistes a Barcelona, li serveix al nou director general executiu de l'ACB per recordar que cal ser valents i innovadors.

La seva arribada sacsejarà l'organització, que tindrà un impuls clau en la recerca de patrocinadors i acords televisius. Són temps difícils i la seva experiència serà útil per vendre millor un producte que, segons tots els especialistes en màrqueting, té un retorn molt elevat. Agustí, que és capaç de parlar dels gross rating points sense mirar els apunts, domina el sector.

Què ha de vendre? Una Lliga Endesa que s'autopromociona com la millor lliga d'Europa i que acumula estrelles de la NBA, però que no acaba de funcionar en qüestions d'audiència. ¿Per què costa tant vendre la competició: perquè el producte no és bo o perquè els comercials no fan bé la seva feina?

L'aficionat del bàsquet és fidel i consumeix tots els productes que tenen a veure amb el seu esport favorit, però amb això no n'hi ha prou. El veritable repte amb què ara es troba Beto Agustí és fer arribar la Lliga Endesa al públic ocasional, el que vol consumir un espectacle de forma esporàdica, passar una bona estona i no perdre gaire temps per entendre un bloqueig directe.

Cal, doncs, filar prim en el producte que se li ofereix. La revista Gigantes del basket ha presentat dotze propostes per revolucionar la competició, des de canvis en les regles de joc fins a novetats en el sistema de competició. Només hi ha un problema. Mentre a l'ACB es discuteix el camí, la resta de rivals potencials no es queden quiets. L'Eurolliga, per exemple, mourà els seus partits a la franja de dijous i divendres. Poca cosa, però cosa.