Publicitat
Publicitat

Música

Els ingressos de la música en directe a Espanya cauen una quarta part des de la pujada de l'IVA

L'executiu ha recaptat 9 milions d'euros, mentre que la recaptació neta per entrades venudes del setembre del 2012 al març del 2013 ha patit un descens de 34 milions d'euros (el 27,51%)

L'Associació de Promotors Musicals (APM), la més gran de l'Estat, i l'Associació de Representants Tècnics de l'Espectacle (ARTE) han fet públic un informe en què revelen que, des de la pujada de l'IVA cultural al 21%, els ingressos de la música en directe han caigut una quarta part.

"Ni les previsions menys optimistes han encertat, perquè la realitat lamentablement les ha superat", assenyala un comunicat conjunt de les associacions. "Són els pitjors resultats possibles: reducció d'un 24% dels ingressos en taquilla (en els tres primers mesos de 2013) i tancament del 25% d'empreses del sector, amb la corresponent pèrdua de llocs de treball". La recaptació neta per venda d'entrades fins al passat 31 de març ha sofert un descens total del 27,51%, 34 milions d'euros menys que en el mateix període de l'any anterior.

Amb la mesura, el govern espanyol hauria recaptat gairebé 9 milions d'euros, un 90% més que el període anterior, una xifra que el comunicat estima "molt inferior" a les preteses per l'executiu. Segons les previsions de les associacions, el descens de la recaptació neta de 2013 se situarà en el 31%, i s'arribarà al 40% si s'hi afegeix la baixada interanual del 2012.


Les

Etiquetes