EL TIL provoca un increment de fins al 30% del fracàs escolar

En un 60% dels casos, la introducció de l'anglès s'ha fet retallant continguts, segons un estudi de l'Associació de Directors sobre els resultats acadèmics de la primera avaluació d'aquest curs

Bartomeu Picornell
05/02/2014
1 min

PalmaL'aplicació del TIL ha provocat un increment de fins a un 30% del fracàs escolar en relació al curs passat en les assignatures que s'imparteixen en anglès a primer d'ESO. Aquesta és una de les principals conclusions d'un estudi de l'Associació de Directors sobre els resultats acadèmics de la primera avaluació del curs 2013-2014 a 31 instituts de Mallorca sobre un total de 3.700 alumnes.

Les negatives repercussions del TIL sobre l'aprenentatge de l'alumnat s'han produït a pesar que en un 60% dels casos la introducció de l'anglès s'ha fet al preu de reduir els continguts de l'assignatura; que, en un 65% dels centres, s'ha d'acabar fent en català i castellà l'avaluació dels exàmens i treballs de les assignatures no lingüístiques en anglès; i que en un 53% de les aules el material didàctic (apunts, llibres, etc.) és proporcionat en els idiomes oficials de les Balears.

Més de la meitat dels centres, el 51%, no ha pogut implementar completament el projecte TIL que els aprovà la Conselleria davant la manca de professorat preparat. Arran d'aquestes dades aclaparadores que palesen l'impacte negatiu de la polèmica norma imposada per Bauzá i Camps, l'Associació de Directors torna a "l'aturada de la implantació per replantejar el projecte i dotar-lo d'una progressivitat real".

stats