EDUCACIÓ: CONFLICTE A LES AULES
Balears 14/06/2014

Camps diu a les famílies que tot va com una seda

Mentrestant, 92 claustres han rebutjat el TIL davant els 13 que han avalat els projectes trilingües

Mercè Pinya
2 min
COMPETITIVITAT  Camps continua venent el TIL com una millora en la competitivitat dels alumnes.

PalmaLa implantació del TIL “no altera el percentatge d’alumnes aprovats respecte dels cursos anteriors”. Ho diu Joana Maria Camps en una carta adreçada a les famílies que ha enviat a final d’aquesta setmana en bilingüe -català i castellà.

En la missiva de la consellera no hi ha ni una referència explícita al conflicte educatiu que començà amb una vaga indefinida el primer dia del curs escolar i que acaba amb l’incendi igual o més gran, amb la vaga sense desconvocar i el rebuig massiu als projectes TIL per part dels claustres dels centres.

L’Assemblea de Docents d’Eivissa i Formentera reaccionà ahir amb duresa a la versió de la Conselleria amb relació a les notes. “Ens preguntam com es pot fer aquesta asseveració quan hi ha un altíssim percentatge de centres on encara no s’aplica el TIL i allà on s’aplica el professorat està fent veritables esforços per no perjudicar l’alumne, abaixant el contingut curricular de les assignatures per evitar suspendre un alt nombre d’alumnes”.

Famílies i docents han mostrat el seu malestar davant algunes de les afirmacions que recull la carta, que diu que la llengua d’ensenyament en què s’impartirà cada matèria “ha estat triada lliurement [sic] per cada centre educatiu”. Pels docents, aquesta afirmació resulta una “burla, una falta de respecte i un atac directe a l’estat de dret, quan no s’ha consultat els centres educatius, ni s’ha arribat a cap consens, ni es té en compte l’autonomia dels centres, ni el vots en els consells escolars”. I recorden que la normativa és “totalment restrictiva, que no permet cap tipus de llibertat d’elecció a la comunitat educativa”.

Joana Maria Camps fa també una crida a la participació de les famílies perquè votin els projectes lingüístics dels centres. Tanmateix, fins ahir migdia, els claustres de professors de quaranta-set centres d’Educació Infantil i Primària i quaranta-cinc instituts d’Educació Secundària d’arreu de les Illes han votat en contra dels projectes de Tractament Integrat de Llengües i només tretze (cinc IES i 8 CEIP) els han aprovat, fins ara.

Reunions amb equips directius

La consellera d’Educació i els seus representants dediquen aquestes setmanes de final de curs a recórrer els centres educatius de les Illes per reunir-se amb els respectius equips directius “amb l’objectiu de poder cobrir les seves necessitats i peticions amb vista al pròxim curs escolar”, en paraules de Camps.

Des de l’Assemblea de Docents pitiüsa consideren, però, que les reunions es fan “sense cap objectiu concret, només amb la intenció de fer veure que es dialoga amb els centres i així maquillar la falta d’esperit de consens”. Afirmen que es convoquen amb només un dia d’antelació, sense ordre del dia ni cap tipus d’acta que pugui recollir els acords presos o els compromisos.

stats