Mor una nina de tres anys atropellada al Coll d’en Rabassa després que un cotxe envaís la vorera
El conductor assegura que una indisposició sobtada li va fer perdre el control del cotxe i va donar negatiu en alcohol i drogues
PalmaUna nina de tres anys morí aquest diumenge al matí a Palma després de ser atropellada per un vehicle que s’havia enfilat a la vorera al barri del Coll d’en Rabassa. En el mateix succés resultaren ferides la mare i la padrina de la menor. En un primer moment, els serveis d'Emergències informaren als mitjans que la menor tenia set anys, però la Policia Local de Palma ha corregit l'edat de la víctima, que només en tenia tres.
L'accident es va produir a les 12.10 hores en la confluència dels carrers de Caimari i de Bailèn del Coll d'en Rabassa, al costat de la carnisseria Ca Na Paulina. El conductor, de 51 anys, ha relatat que havia sofert una indisposició sobtada que li va fer perdre el control del cotxe i envair la vorera, ha informat aquest dilluns la Policia Local. Va donar negatiu en els controls d'alcoholèmia i drogues que se li van practicar i va ser traslladat a un centre hospitalari per sotmetre'l a més proves mèdiques.
La nina va morir en el lloc dels fets, la seva mare va resultar ferida greu i va ser traslladada a l'hospital de Son Espases, mentre que la padrina va sofrir una fractura de clavícula i una ambulància la va evacuar a la Clínica Juaneda de la capital balear. Fins al lloc dels fets es van desplaçar efectius del SAMU 061, a més de la Policia Local de Palma i la Policia Nacional. A més, es va activar l'equip de psicòlegs de l'112 per atendre els familiars de les víctimes.
Visió Zero
L'associació Vianants Mallorca ha reclamat a l'Ajuntament de Palma que impulsi un model urbà que previngui els accidents de trànsit després de la mort de la nina atropellada al Coll d'en Rabassa. En concret, l'organització ciutadana ha instat a implantar l'estratègia Visió Zero, nascuda a Suècia en els anys 90, implantada en diversos municipis d'Espanya i de la resta d'Europa, i que parteix del principi que "cap mort ni lesió greu és acceptable". Aquest plantejament, encara que reconeix que els errors humans són "inevitables", assenyala que el disseny urbà i viari ha de garantir que aquests no es tradueixin en víctimes mortals.
És per això que l'associació en defensa dels drets dels vianants, en un comunicat, ha demanat a Cort que "assumeixi la seva responsabilitat i actuï immediatament amb la finalitat de garantir que tots els carrers de la ciutat siguin segurs per caminar". Els casos en els quals els vehicles acaben pujant a les voreres, han lamentat, són freqüents i són el reflex "d'un model urbà que posa en risc la vida de les persones". Vianants Mallorca ha assegurat que els carrers rectes i amb carrils amples són "molt més letals" perquè permeten als conductors accelerar "sense gairebé adonar-se'n".
"El disseny dels carrers és decisiu i, per tant, cal prendre mesures urgents perquè l'excés de velocitat no sigui una opció", ha subratllat. L'associació ha recordat que es tracta del segon menor mort després de ser atropellat a Mallorca enguany, després que un nin de nou anys perdés la vida a Manacor mentre travessava el carrer amb la seva germana. "La vida de les persones ha d'estar sempre per sobre de la fluïdesa del trànsit i de la comoditat dels vehicles privats, i per fer això possible, cal actuar des de les administracions. Cap batle pot permetre's excuses per no actuar o esperar la pròxima tragèdia", ha resolt. L'accident mortal va tenir lloc cap a les 12.10 hores de diumenge, quan un turisme que circulava en la intersecció dels carrers de Caimari i de Bailèn va desviar la trajectòria cap a l'esquerra, envaint la vorera on es trobaven tres vianants. A conseqüència de l'impacte, la menor va morir, mentre que la mare i l'àvia van sofrir lesions de diversa consideració.