Cabaret Pop

Victoria Beckham envia una carta (d'amor) a la reina Letícia

L'ex 'spice girl' i la monarca espanyola estan unides per la moda però també pels beneficis que s'aporten l'una a l'altra

BarcelonaFent servir terminologia rupauliana, aquesta setmana two queens stand before me [hi ha dues reines al meu davant]. I és que Victoria Beckham ha decidit coronar-se als mitjans de tot Espanya després del seu mediàtic 50è aniversari. Ho ha fet ni més ni menys que parlant en públic de la reina Letícia. Dues veritables icones d'estil i de l'interès popular s'han reunit així als titulars de tots els digitals gràcies a les amistoses paraules que l'ex spice girl li ha dedicat a la monarca, a la qual ha aplaudit pel seu talent en l'ús de la moda.

Amb motiu de la seva encertadíssima col·lecció càpsula per a l'empresa catalana Mango, Victoria Beckham ha decidit concedir una entrevista per a l'edició espanyola de Vogue en la qual no s'ha estat de res a l'hora d'elogiar la reina consort espanyola. Si bé és cert que llançar floretes a Letícia en matèria de moda no suposa precisament córrer riscos i que l'elecció de Letícia com a icona per part de Beckham quedava justificada sense necessitat de gaires arguments, també s'ha de tenir en compte que si la dissenyadora havia d'escollir per a l'ocasió algú made in Spain que destaqués internacionalment en la indústria de la moda tampoc tenia gaire més elecció. En qualsevol cas, però, Beckham ha fet de la necessitat virtut i l'ha encertat de ple, perquè ha establert unes sinergies que de ben segur seran molt profitoses en els dos sentits.

Cargando
No hay anuncios

En l'entrevista, Beckham ha qualificat la reina Letícia com la seva "musa definitiva", un qualificatiu que val un imperi, ja que aquestes paraules sortint de la boca d'una prescriptora com ella suposen un salconduit fashion molt valuós, perquè pot posar Letícia en el radar de moltes persones que no l'hi tenien. Tot i que d'entrada les seves paraules podrien semblar una declaració naïf, a ningú se li escapa que aquí Beckham estava cultivant una amistat i tornant-li un favor a la reina espanyola, que es va posar un vestit de la dissenyadora en el passat, i això també té un valor elevadíssim per a una firma com la seva. “Em vaig emocionar molt quan vaig veure que havia portat el nostre vestit Bella en verd. No la conec en persona, però la trobo guapa i elegant. No s'equivoca mai en termes de moda, així que em va fer especial il·lusió veure-la enfundada en aquell vestit", recordava oportunament la creadora als lectors i lectores de Vogue sobre l'ocasió en què Letícia va escollir un vestit seu per al viatge que va fer amb Felip VI a la coronació de Carles III.

Cargando
No hay anuncios

És evident que a una marca relativament nova i sense un gran relat –més enllà que l'ha fundat una excantant de pop casada amb un futbolista– però que vol jugar la carta del luxe li va de meravella que de cop sigui una reina qui l'esculli, ja que el seu glamur, de sobte, cotitza a l'alça. No es pot comparar que un dels preciosos vestits de Victoria Beckham recorri un photocall a sobre d'una influencer que potser s'ha fet famosa per haver fet edredoning en un reality amb el fet que un dels seus vestits travessi les portes de Buckingham i s'assegui a sopar amb caps d'estat de tot el món la nit prèvia a la coronació de Carles III.

Cargando
No hay anuncios

Hi haurà alguna repetició?

Beckham, que en sap tant de moda com de media, sap que amb Letícia té un trampolí esplèndid i no està disposada a deixar-lo perdre. Més encara ara que la reina espanyola es podrà posar roba seva més sovint. Letícia, que fa un ús polític molt astut de la moda, sempre tria marques espanyoles per als seus actes a Espanya, i només abandona aquesta premissa quan travessa les fronteres. Llavors es permet la llicència de vestir marques del país que la rep. Ara, amb la col·laboració de Mango amb Victoria Beckham, la reina podrà escollir sense saltar-se la norma peces creades per Beckham però d'una marca d'Espanya per assistir a actes dins de l'Estat. De fet, seria molt estrany que no ho fes, ja que, a banda d'aquest idil·li entre ella i Victoria Beckham, Letícia també és una veterana amiga de Mango, una firma que ha vestit en moltes altres ocasions. De fet, també ha confiat en la marca catalana per vestir les seves filles en contextos en els quals aquestes han brillat especialment.

Cargando
No hay anuncios
La reina Letícia va coincidir amb el mateix vestit de Mango que una altre invitada

Lluny del que podria semblar d'entrada, Letícia també es beneficia de vestir la firma de Beckham. Sobretot perquè li permet diferenciar-se de l'estil royal més clàssic que vesteixen les altres reines europees, a les quals no es vol assemblar del tot. Les creacions de la britànica resulten sempre modernes i actuals i això s'adequa molt amb l'estil i la imatge de reina del segle XXI que intenta projectar Letícia. A més, els dissenys de Beckham compten amb l'afegit de tenir una plusvàlua a nivell mediambiental, ja que solen ser prou bàsics i tenir una qualitat suficient per ser considerats no obsolescents, cosa que projecta una imatge que a Letícia també la beneficia políticament. Per últim, que sigui una firma mediàtica també afavoreix Letícia, perquè fa que l'elecció d'aquesta firma faci augmentar encara més la repercussió que pot tenir la seva presència en l'acte per al qual la triï. Dit tot això, no cal estendre's tampoc en el fet que la carta de disseny que millor juga Beckham és la de potenciar una silueta femenina especialment esvelta, una aposta de la qual la reina Letícia sempre en surt victoriosa. Pocs motius trobarà Letícia per no repetir amb Victoria Beckham, més encara si ho compara amb la roba que li toca posar-se en algunes ocasions per acontentar alguns creadors i fabricants espanyols.