Ciència i medi ambient

Prop de 1.700 vehicles de més de 25 anys tornaran a pagar l’impost de circulació a Porreres

“No té sentit bonificar aquests vehicles quan són els que més contaminen i anam cap a models híbrids i que menys contaminen”

PorreresEls vehicles de Porreres que tinguin més de 25 anys, uns 1.700 segons les estimacions, però no tinguin la condició de vehicle històric, per part de la DGT, començaran a pagar per l’impost de circulació a partir del 2026, una càrrega de la qual estaven absents fins ara.

El ple de l’Ajuntament de Porreres va aprovar la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’impost de vehicles de tracció mecànica per tal que comencin a pagar i ho feu amb els vots a favor de l’equip de govern (El Pi-PP) i l’abstenció de MÉS, a l’oposició.

Cargando
No hay anuncios

Maria Blanco, regidora d’Economia i Hisenda, explicà en la sessió plenària que “no té sentit bonificar aquests vehicles quan són els que més contaminen i anam cap a models híbrids i que menys contaminen”. La posada en marxa d’aquest cobrament “serà en els tributs de l’any vinent”, explicà Blanco.

La batlessa de Porreres, Xisca Mora, explica que el fet que els vehicles de més de 25 anys no paguin l’impost de circulació “entra amb discrepància amb el fet que si el que feim és subvencionar els vehicles elèctrics que són no contaminants i, per altre costat, bonificam aquests vehicles de més de 25 anys que contaminen més hi ha una contradicció, i intervenció ens varen suggerir que això s’havia de regularitzar”.

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, però, la batlessa afegeix que els vehicles històrics continuen estant absents de pagament, però els de més de 25 anys que no tenen aquesta qualificació que atorga la Direcció General de Tràfic (DGT) que poden circular pel poble passaran a pagar l’impost a partir del mes d’octubre del 2026.

Mora explica que la modificació de l’ordenança fiscal no implica la modificació del tipus impositiu de tots els vehicles, sinó que “només llevam l’excepcionalitat d’aquests vehicles de més de 25 anys”.

Cargando
No hay anuncios

El portaveu de MÉS, Sebastià Lliteres, explicà que “l’objectiu de la modificació és positiu, però la nostra abstenció en aquest punt es deu al fet que consideram que hi hauria d’haver més modificacions en aquesta ordenança. Pensam que també s’hauria d’augmentar la taxa a aquelles persones que tinguin més cotxes en propietat”, digué Lliteres.

El portaveu ecosobiranista també manifestà que “al final aquesta modificació torna a repercutir sobre la gent treballadora i pensàvem que no era el moment d’afegir més imposts a aquestes persones, ja que sempre acaben pagant el fet de no poder adquirir un vehicle elèctric, per exemple”.