ARTS ESCÈNIQUES

L’escenografia catalana, estructura d’estat a Praga

Antoni Ribas Tur
18/06/2015

BarcelonaLa pròxima edició de la Quadriennal d’Escenografia de Praga serà especial: Catalunya hi participarà per primera vegada en solitari després de liderar el desembarcament espanyol durant set edicions des del 1987. A més, tots els participants d’aquesta gran cita de les arts escèniques, que se celebra des d’avui fins al dia 28, tindran el privilegi de mostrar les seves propostes al centre històric de la capital txeca. “Actualment l’escenografia està en un gran moment perquè hi conflueixen moltes disciplines”, va dir l’escenògraf Alfons Flores, un dels tres representats, juntament amb Lluc Castells i Franc Aleu, en una de les dues exposicions en què consisteix la participació catalana. Mostraran la posada en escena que van realitzar junts per a La Fura dels Baus de l’òpera Le grand macabre, de György Ligetis, protagonitzada per una nina gegant. La comissària d’aquesta mostra és l’escenògrafa Montse Amenós. L’altra estarà dedicada als 40 estudiants d’escenografia de l’Institut del Teatre i se n’ha fet càrrec la comissària general de la participació catalana, Bibiana Puigdefàbregas.

La participació catalana a la Quadriennal porta per títol Catalan ways, compta amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull i també inclou activitats paral·leles com l’espectacle de Societat Doctor Alonso i Moare Danza titulada La ciutat i el seu tremolor. L’espai dels estudiants estarà ple d’activitat: presentaran les microescenes de Big Bang Pop i La Plataforma, un espai per experimentar amb la llum, el so i els objectes.