Cort no farà "de cap manera" una recuperació de llicències de galeres
L'Ajuntament de Palma farà revisions extraordinàries als dos cavalls que s'han desplomat en els darrers dies a Palma
L'Ajuntament de Palma no es planteja "de cap manera" fer una recuperació de les llicències de galeres perquè això "suposaria un cost molt elevat" per a la institució municipal, segons ha informat avui la regidora d’Hisenda, Funció Pública i Govern, Mercedes Celeste. Que les galeres hagin d'evolucionar cap a un altre sistema és "voluntari", ha remarcat. Tot i això, ha assegurat que "si hi ha l'interès de fer-ho, l'Ajuntament hi donarà suport".
Celeste ha recalcat que el Consistori posarà "tots els mitjans" per certificar que se sancionen i es controlen les galeres que no compleixen amb la normativa. La portaveu de Cort ha apuntat que la institució municipal ja va multar una galera i ha assegurat que si "s'ha de tornar a arribar a aquesta situació, s'hi arribarà sense problema".
Per altra banda, el Consistori farà una revisió extraordinària als dos cavalls que s'han desplomat en els darrers dies al centre de Palma mentre estiraven galeres. Cort ha confirmat que les dues incidències no han estat per cops de calor ni pel mal estat dels animals, sinó que han estat accidents de trànsit. Segons han anunciat fonts de la institució municipal, les revisions es duran a terme aquest divendres.
Per la seva banda, partits animalistes com Progreso en Verde i Pacma han criticat els accidents i han reclamat a l'Ajuntament que cerqui una alternativa a les galeres que estiren els cavalls. Si no, Pacma ha anunciat que no descarta prendre mesures legals.
Subvencions a les associacions de veïns
Després que dimecres passat les associacions veïnals de Palma carregassin contra Cort pel retard de les ajudes, l'Ajuntament ja ha començat a efectuar el pagament de les subvencions que ascendeixen a gairebé 800.000 euros. Celeste ha recordat que les ajudes es varen aprovar definitivament la setmana passada després de solucionar-ne dos "errors tècnics" i ha assegurat que els pagaments es varen començar a ingressar entre dilluns i dimarts d'aquesta setmana.
En la mateixa línia, la portaveu ha anunciat que ja s'han abonat el 99% de les subvencions. L'1% restant, segons ha explicat, correspon a "dues o tres associacions", que, per un assumpte "aliè" a Cort, encara no han pogut signar els pagaments.
Posar fi a les obres del Baluard del Príncep
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma ha aprovat la signatura d'un protocol d'actuació amb el Ministeri d'Habitatge i Agenda Urbana amb l'objectiu de finalitzar les obres del Baluard del Príncep. El document fa referència a les obres de restauració i rehabilitació del passeig de Ronda de les murades de Palma en el sector del Baluard del Príncep.
El 2008 varen començar les actuacions que es varen distribuir en sis fases diferents. Les quatre primeres es varen executar entre 2009 i 2017, mentre que les dues darreres es varen iniciar a principis del 2020. No obstant això, a causa de l'arribada de la pandèmia del coronavirus i als "problemes" que va tenir l'empresa, ha apuntat Celeste, les obres es varen haver d'interrompre.
El novembre del 2024 l'Ajuntament va presentar al Ministeri un projecte actualitzat per acabar les dues fases pendents, quantificat en prop d'1,8 milions d'euros, que va ser abans aprovat per la Junta de Govern. Des d'aquest moment no s'han licitat les obres i ara, "amb l'objectiu de desbloquejar aquesta situació", l'Ajuntament i el Ministeri signaran aquest protocol amb el qual s'espera donar solució al bloqueig.
El protocol estableix un marc de col·laboració institucional "sense compromisos econòmics ni jurídics vinculants", ha detallat la portaveu. Sobre la base del document, el Consistori serà l'encarregat de gestionar els tràmits administratius, autoritzar les intervencions i l'ús públic i col·laborar en la licitació. El Ministeri d'Habitatge i Agenda Urbana, per part seva, haurà de supervisar i aprovar el projecte, licitar-lo i finançar-lo, com també fer-ne el seguiment tècnic i administratiu.
Cada institució ha de designar un responsable per mantenir reunions periòdiques en les quals fer un seguiment de les actuacions, coordinar i revisar l'avenç del projecte. Encara que les actuacions estan ja realitzades un 92%, ha indicat Celeste, el protocol té una vigència de quatre anys, prorrogable altres punts, per exigència del Ministeri, que és qui ha de finançar-les.