Ansietat, soledat i depressió: els motius principals per cridar al Telèfon de l'Esperança
L'entitat ha atès 1.682 persones el primer semestre de 2025
PalmaEl Telèfon de l'Esperança ha atès 1.682 persones, 47 per temàtica suïcida. La mitjana és de nou persones diàries, un 20% menys que el mateix període de 2024. Els principals problemes que han motivat contactar amb el Telèfon de l'Esperança han estat l'ansietat, la soledat i la depressió. Així ho han explicat aquest dilluns la presidenta del Telèfon de l'Esperança a les Balears, Maria Antònia Mateu, i el portaveu de l'associació, Lino Salas, que han aprofitat per presentar el cartell i el lema ('Pots escollir un altre futur') per al Dia internacional per a la prevenció del suïcidi (el 10 de setembre), segons ha informat l'agència Efe.
Salas ha detallat que durant la primera meitat de l'any s'han fet 103 atencions a través del servei de xat, al qual s'han dirigit especialment persones d'entre 12 i 35 anys. La resta, amb un ventall més ampli d'edats, s'han fet per telèfon (971461112).
L'informe també detalla que 47 atencions del Telèfon de l'Esperança han estat per temàtica suïcida, 10 menys que el 2024. Quant a les causes del descens, l'entitat assenyala que cada vegada hi ha més recursos per a aquesta problemàtica, que també està més normalitzada i es parla en els entorns familiars.
El portaveu ha explicat que moltes persones amb ansietat contacten amb ells per problemes existencials i de projecte vital o crisis de valors, i també amb trastorns de la conducta alimentària.
Pel que fa als infants, molts hi contacten amb sentiments de soledat, moltes vegades motivats per assetjament escolar, problemes d'ansietat i autolesions. Molts no hi contacten directament, sinó que el Telèfon de l'Esperança se'ls apareix mentre fan altres recerques.