Establiments turístics
Part Forana 28/11/2023

El Pla de Mallorca té una oferta de 1.265 establiments turístics

Aquestes són algunes de les dades que s’abstreuen del Pla estratègic de turisme sostenible 2030

Josep Maria Sastre
2 min
Santuari de Cura a Algaida

PalmaLa comarca del Pla de Mallorca disposa d’una oferta de 1.265 establiments turístics per un total de 9.246 places hoteleres repartides en 4.723 habitacions. Suposa el 6,92% del total d’allotjaments de Mallorca, on n’hi ha 18.285. Aquestes són algunes de les dades que s’abstreuen del Pla estratègic de turisme sostenible 2030, que s’ha presentat aquest dimarts sota el lema 'Pla de Mallorca, paradís rural'.

La majoria dels establiments són habitatges vacacionals (ETV), que, amb 1.119 establiments i 7.077 places, constitueixen el 76% per cent del total de l’oferta d’allotjament a la comarca. En aquest sentit, el document estratègic destaca que l’oferta hotelera “és molt escassa”, ja que en el global dels 14 municipis de la comarca hi ha 7 hotels rurals i 4 hotels que fan una oferta de 517 places. Finalment, hi ha 38 agroturismes, 26 establiments de turisme d’interior i una hostatgeria.

Per municipis, els que concentren més establiments són Algaida –Pina i Randa– (152), Sineu (150), Sencelles (132), Petra (124) i Porreres (120). Els segueixen Maria (96), Llubí (85), Ariany (81), Montuïri (69), Sant Joan (62), Costitx (59), Lloret (52), Vilafranca (42) i Santa Eugènia (41). Amb tot els objectius de la comarca, apunta el document presentat, ha de desenvolupar un model de destinació “intel·ligent i sostenible, autèntic, orgullós de la seva identitat mallorquina i reconegut per la seva qualitat turística en un territori genuïnament rural.

També esmenta que s’ha d’apostar per un turisme de qualitat enfront de la quantitat. Per aconseguir-ho, “s’ha de millorar la qualitat i la competitivitat de l’oferta d’experiències i preservant els valors únics, autèntics i identitaris del Pla“. Apunta també que “ha de millorar la qualitat de vida de la comunitat amfitriona mitjançant un desenvolupament endogen del territori d’acord amb el seu patrimoni cultural i humà.

El document, que ja es va presentar en un acte entre els batles i batlesses dels 14 municipis del Pla a Algaida el passat mes de setembre, ha de marcar les línies estratègiques turístiques de la comarca i s'ha fet públic aquest dimarts al Consell de Mallorca per part del director insular per a la Governança i Sostenibilitat, Pedro Mas i la presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Joana Maria Pascual. També hi ha assistit el representant de l’empresa que ha elaborat el pla. Joana Maria Pascual ha destacat que aquest pla té com a objectiu “establir estratègies conjuntes per impulsar un turisme responsable” en els 14 municipis que conformen el Pla. “Hem d’aconseguir entre tots fer de Mallorca una destinació que preservi valors i la cultura que fan de l’illa un lloc especial”.

Per la seva banda, Pedro Mas ha dit que “el nostre objectiu és posar en valor tot el que es fa des dels municipis”, abans de recordar que els fons europeus –amb els quals se sufraga aquest projecte– “representen una oportunitat històrica per a Mallorca, perquè ens permetran definir un model econòmic que continuarà tenint com a objectiu millorar la convivència entre tots els que habitam Mallorca”.

stats