Escolarització

FAPA Mallorca demana zonificar l'escolarització amb criteris de proximitat al centre

Pel que fa als nous criteris per puntuar les sol·licituds d'escolarització, FAPA Mallorca els titlla de discriminatoris

ARA Balears
27/02/2025

PalmaLa federació d'associacions de pares FAPA Mallorca ha reclamat a la Conselleria d'Educació que reverteixi el canvi en la zonificació en el procés d'escolarització per al curs 25-26, que redueix Palma a dues zones, i asseguri l'escolarització de proximitat al domicili familiar o a la feina dels pares.

La resolució actual preveu reduir de 3 a 2 les zones escolars de Palma, ajuntant les zones A i B actuals, una mesura que "empitjora encara més la reducció patida en el curs actual", "ignorant els problemes que està generant" i per al qual la Conselleria d'Educació "no ha aportat cap argumentació objectiva o tècnica" excepte el programa electoral del PP, denuncia l'entitat en un comunicat.

Cargando
No hay anuncios

FAPA Mallorca critica a més que només es redueixin les zones a Palma, essent el municipi més poblat de les Balears, mentre que altres ciutats com Eivissa, Maó o Ciutadella, amb una extensió molt inferior, tenen el seu nucli urbà dividit en fins a 6 zones.

La federació ha manifestat el seu desacord amb aquesta i altres modificacions que incorpora el procés d'escolarització per al curs que ve en un comunicat en nom dels consellers del Consell Escolar de Mallorca (Associacions de directors, Assemblea 0-3, SIAU, STEI, UOB, Joan Ferrer (PSIB-PSOE), representant del Consell de Mallorca, Alice Weber (MÉS), representant dels ajuntaments de Mallorca i FAPA Mallorca).

Cargando
No hay anuncios

Encara que els membres del Consell Escolar de Mallorca han debatut la resolució que regularà el procés d'escolarització, no podran lliurar el seu informe a la Conselleria d'Educació davant la impossibilitat de convocar el ple que hauria d'aprovar-lo, a causa de l'absència del president i la vacant de la vicepresidència des de fa mesos, una situació per a la qual reclama també solució.

Pel que fa als nous criteris per puntuar les sol·licituds d'escolarització, FAPA Mallorca els titlla de discriminatoris. Precisa que el criteri complementari ''fill d'antic alumne del centre'' generarà desigualtat en l'accés a l'educació i contribuirà a la segregació escolar i contradiu la LOMLOE. També rebutja com a complementari per al primer cicle d'educació infantil el criteri ''que els dos progenitors treballin'' perquè "condicionar les necessitats de conciliació al fet d'estar treballant és una simplificació de la realitat de les famílies que exclou moltes altres situacions que justifiquen igualment la necessitat d'accedir a una plaça".

Cargando
No hay anuncios

FAPA torna a oposar-se a l'eliminació progressiva de l'IES Politècnic de Palma que està contemplada en el nou procés d'escolarització i a altres canvis com que l'alumnat del CEIP M. Antònia Salvà, Son Sardina, només tindrà adscrit l'IES Son Pacs, i no la resta de la zona centre, com tenien fins ara, sense argumentació tècnica o educativa alguna. També denuncien que la incorporació de l'adscripció al primer cicle de l'educació infantil (0-3) en municipis amb una oferta insuficient de places públiques és contrària a l'equitat i discriminatori cap als infants i les seves famílies per a aconseguir el dret a l'escolarització.