Economia16/08/2018

1,5 milions de queixes contra les companyies elèctriques i gasistes només l'any 2017

La majoria feien referència a problemes amb el subministrament o amb l'atenció al client

Ruth Pérez Castro

BarcelonaLes reclamacions dels consumidors l'any 2017 van anar dirigides, majoritàriament, contra el sector elèctric. Així ho recull l'últim informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que explica que dels 1,5 milions de queixes contra les companyies d'electricitat i gas de l'any anterior, la major part, 1,13 milions, van dirigir-se a l'àmbit elèctric. D'altra banda, només 369.000 van anar vinculades al sector del gas.

Pel que fa a l'electricitat, aquestes dades suposen una mitjana de 4 reclamacions per cada 100 clients, una gran part de les quals (12%), relacionades amb la qualitat del subministrament. En canvi, en el cas del gas, les xifres representen 5 reclamacions per cada 100 clients, centrades sobretot en l'atenció al consumidor (13%), concretament en l'incompliment de l'hora de realització de la revisió periòdica, segons indica la CNMC.

Cargando
No hay anuncios

Les reclamacions, per regions

En termes relatius, Galícia i Múrcia van ser les dues comunitats autònomes que més queixes van registrar contra tots dos sectors. La regió del nord-oest de la península va focalitzar-se, majoritàriament, en les reclamacions contra el sector elèctric, mentre que la comunitat del sud d'Espanya va fer-ho per qüestions vinculades a les empreses gasistes.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a Catalunya, el nostre país se situa en cinquena posició en el rànquing de comunitats autònomes respecte als problemes amb les elèctriques, al darrere de Galícia, Castella-la Manxa, Madrid i les Illes Balears. Pel que fa al gas, el Principat es posiciona en desè lloc, després de Múrcia, Castella-la Manxa, Galícia, Madrid, Castella i Lleó, València, Andalusia, Navarra i la Rioja.

La majoria de les queixes, improcedents

Del conjunt de queixes interposades durant l'exercici 2017, la majoria van ser considerades improcedents o desfavorables, un 56% i un 62% en els sectors elèctric i gasista respectivament. Per contra, el 40% en el sector elèctric i el 35% en el gasista van ser considerades procedents per les companyies i van ser respostes de manera favorable als consumidors.

Cargando
No hay anuncios

El telèfon continua sent el mitjà més utilitzat a l'hora d'efectuar les reclamacions, seguit del presencial.