Economia15/05/2018

Facua demana multes per a Carrefour, Dia i Lidl per les maquinetes d'afaitar femenines

L'associació diu que apliquen una "taxa rosa" que fa que siguin un 171% més cares que les altres

Ara

BarcelonaL'associació de consumidors Facua-Consumidors en Acció ha presentat diverses denuncies per demanar sancions econòmiques a les cadenes de supermercats Carrefour, Dia i Lidl per la seva "taxa rosa fraudulenta" en la venda de maquinetes d'afaitar dirigides al públic femení, que arriben a ser fins a un 171% més cares que altres que tenen característiques idèntiques.

Facua considera que aquestes empreses "poden estar incorrent en publicitat enganyosa" per vendre a un preu més alt maquinetes que no presenten cap avantatge respecte a les que s'ofereixen a homes, segons ha explicat l'organització en un comunicat.

Cargando
No hay anuncios

L'única diferència entre les maquinetes que aquestes empreses dirigeixen al públic femení consisteix en la utilització de les paraules 'Women', 'Lady' i 'Miss' i en l'ús del color rosa tant en el mateix producte com en l'empaquetat. En les que ofereixen a homes, però, fan servir els colors blau o gris i en dos dels casos inclouen la paraula 'Men' en l'etiquetatge.

La llei de competència deslleial assenyala que aquesta publicitat es considera enganyosa quan la "presentació indueix o pot induir a error als destinataris i són susceptibles d'alterar el seu comportament econòmic", i si incideix sobre "el preu o la seva fixació o l'existència d'un avantatge específic respecte al preu".

Cargando
No hay anuncios

Facua també considera que aquesta diferenciació dels productes pot incórrer en una discriminació de gènere en les consumidores que vagin a aquests establiments. L'associació ha interposat les denúncies contra Carrefour i Dia davant la direcció general de Consum de la Comunitat de Madrid, mentre que en el cas de Lidl s'ha dirigit a l'Agència Catalana del Consum, perquè és en aquestes comunitats on les empreses tenen els seus domicilis.