Cultura26/10/2022

El Primavera Sound invertirà 65 milions en les edicions de Barcelona i Madrid

Els cartells dels dos festivals seran "bessons" i sí que hi haurà diferències en els concerts en sales

MadridEl Primavera Sound invertirà 65 milions d'euros en la seva nova aposta per celebrar el festival a Barcelona i Madrid, per sobre dels 50 que aquest any ha costat la versió estesa en dos caps de setmana a la capital catalana. Seran dues edicions "mirall" en què el cartell serà el mateix "en un 98%", segons ha anunciat un dels directors, Alfonso Lanza, en roda de premsa a Madrid. Un cop coneguda la presència de Depeche Mode, que ja s'havia anunciat, aquest dimecres no s'ha volgut avançar cap altre nom: probablement es comunicaran els artistes abans de finals d'any.

"Us estàvem esperant", ha dit la delegada de Cultura de l'Ajuntament de Madrid, la catalana Andrea Levy, que ha assegurat que l'arribada del Primavera Sound "agermana" Madrid i Barcelona. "Compartim ànima", ha assenyalat. Lluny de rivalitzar, l'organització va plantejar la propostaen aquest sentit i així ho va reflectir a l'edició del 2022 amb el petó d'Isabel Díaz Ayuso i Ada Colau dibuixat al Parc del Fòrum. A l'aterratge també hi ha acudit la consellera de Cultura de la Comunitat de Madrid, Marta Rivera de la Cruz, i l'alcalde d'Arganda del Rey, Guillermo Hita. En canvi, no hi ha assistit ningú del ministeri de Cultura, per bé que Lanza ha assegurat que col·labora amb el festival.

Cargando
No hay anuncios

Només una setmana després de la cita a Barcelona, del 5 a l'11 de juny el Primavera Sound es viurà a Madrid i, segons Lanza, s'espera que tingui un impacte econòmic d'uns 150 milions d'euros. El format és el mateix: dos dies de Primavera a la ciutat amb concerts en sales de Madrid, una jornada inaugural gratuïta a l'Estadi Metropolitano –on juga l'Atlètic de Madrid–, els tres dies centrals a la Ciutat del Rock d'Arganda del Rey (8, 9 i 10 de juny) i una última jornada de Primavera a la ciutat. Els madrilenys ja poden comprar-ne entrades a preu reduït. El Metropolitano es convertirà en una mena de fan zone del festival, d'on sortiran i arribaran autobusos que l'organització posarà a disposició dels que tinguin abonament per desplaçar-se a Arganda del Rey, a uns 25 quilòmetres al sud-est de la capital espanyola.

A la Ciutat del Rock

La Ciutat del Rock, el recinte, és on se celebrava el festival Rock in Rio. Té 350.000 metres quadrats i la directora del Primavera Sound Madrid, Almudena Heredero, l'ha qualificat "d'espectacular" per les seves possibilitats d'espai i so. En la presentació, s'ha mostrat un vídeo en realitat augmentada de com serà la distribució i també se n'ha fet una maqueta. "Actuaran els mateixos artistes, el mateix nombre de bandes i en un mateix nombre aproximat d'escenaris. Serà el mateix nivell d'exigència que a Barcelona quant a producció, experiència i serveis", ha assegurat Heredero. També en relació amb els "compromisos" socials i de sostenibilitat, amb paritat en el cartell i que reflecteixi que és un festival "d'autoexpressió" de cadascú.

Cargando
No hay anuncios

El principal repte de l'edició d'Arganda és la mobilitat. El Metropolitano ja està allunyat del centre i el recinte del festival en una altra localitat als afores. Amb tot, Heredero ha advertit que l'avantatge que suposa l'espai que té el Metropolitano per acollir gent i oferir places de pàrquing –s'hauran de reservar prèviament i seran de pagament– supera l'inconvenient d'estar fora del rovell de la ciutat. S'està en converses per allargar els horaris del transport públic a la matinada durant aquella setmana i la promesa és que els 400 autobusos d'anada i tornada a la Ciutat del Rock faran la mobilitat "còmoda, ràpida i segura".