Agenda cultural
Cultura 19/05/2023

No te'n perdis ni una

Algunes recomanacions culturals per la setmana que ve

3 min
L'actor Manu Ríos, el director Pedro Almodóvar i l'actor Pedro Pascal

La setmana que comença, amb Alba Tarragó

Seguiré les recomanacions d’Héctor Bellerín –sí, el futbolista– i aniré a veure en directe el grup Vera Fauna, a Can Lliro. L’exjugador del Betis i del Barça va dir que una de les cançons dels sevillans –Candelaria– era una de les seves preferides del moment en una entrevista que li van fer a YouTube sobre música i moda, i des d’aleshores els tenc guardats al meu compte d’Spotify. A la fi, aquest cap de setmana, els donaré una oportunitat en directe. A banda d’aquest grup de pop andalús –que també actuarà a la sala Es Gremi, a Palma, divendres 26 de maig a les 21.30 h–, pujaran a l’escenari del café de Manacor Marc Mas i Antartic Butxe. Dissabte 27 de maig a les 20.30 h.

Saciaré el meu interès per un dels temes que han esdevingut fetitxe per a mi gràcies a la conferència Amor o match?, que organitza el CaixaFòrum de Palma. Els experts Núria Viladoma i Francesc Núñez exploraran l’impacte de les aplicacions de cites en les nostres relacions afectives i desenvoluparan la idea de l’amor com a “negoci rendible”. Dimarts 23 de maig a les 19 h.

Coneixeré des d’un altre punt de vista l’univers de Jaume Ripoll, cofundador de Filmin i director de l’Atlàntida Film Festival, a través del llibre que acaba de publicar, Videoclub, i que presenta a RataCorner. Dissabte 27 de maig a les 12 h.

Obeiré i el dia de reflexió, reflexionaré. Ho faré de la millor manera que se m’acut, amb el pòdcast en directe que Júlia Mèrida –amiga i divulgadora cultural– farà del seu programa Pati de Butaques, a l’espai Suscultura, dins la programació de La Taula Violeta. Dissabte 27 de maig a les 12 h.

Correré al cinema tot d’una hagi arribat a la cartellera el darrer curtmetratge del director Pedro Almodóvar, Extraña forma de vida, que s’acaba d’estrenar al festival de Canes. No puc negar que un dels principals atractius del film –que ja han catalogat de “western gay”– és el repartiment encapçalat per l’actor xilè Pedro Pascal i que també inclou el jove Manu Ríos, que va debutar recentment a la sèrie de Netflix Élite. Divendres 26 de maig. 

Portada de 'Videoclub'

La setmana que comença, amb J. A. Mendiola

Gaudiré de valent amb el molt recomanable darrer concert de la temporada d’Studium Aureum, que amb el títol Els darrers romàntics tindrà lloc a l’Auditori del Conservatori. Ni més ni menys que Johannes Brahms, Piotr I. Txaikovski, Alexander Zemlinsky i Gustav Mahler seran els integrants d’una alineació d’autèntic luxe, com també ho és el programa elegit. De Brahms, La cançó del destí; del rus, a més del segon temps de la Serenata per a cordes-Tempo di valse, també Tränen i Morgen dämerung, adaptació de Carles Ponseti; dos poemes de Zemlinsky, i per finalitzar, Mahler, de qui no podia faltar l’Adagietto, acompanyat de dues Lieder. Dilluns 22 de maig a les 20.30 h.

Tornaré al teatre Principal o a Manacor, on tindrà lloc la representació de La isla del aire, d’Alejandro Palomas. L’acció transcorre a Menorca. El repartiment, una bomba: Núria Espert i Vicky Peña a les ordres de Mario Gas. Divendres 26 a les 20 h i dissabte 27 a les 19 h.

Aniré al teatre Principal, on Sergi Belbel oferirà la seva particular versió del primer acte de la tragèdia romàntica per excel·lència, amb el títol Hamlet.0 i un sol actor sobre l’escenari, Enric Cambray. Ell serà l’encarregat de contar la història del dubitatiu i cruel personatge, però també la de tots els que l’envolten, contextualit-zant gràcies a una acurada dissecció de l’obra. Dissabte 27 a les 20 h i diumenge 28 a les 18 h.

Escoltaré la darrera criatura enregistrada de Joan Valent, en el seu debut amb el segell Sony Classical. El títol, The circle symphony, amb l’Orquestra Simfònica de Budapest, dirigida per Joan Martorell, acompanyant la soprano Cristina Domínguez, la qual interpretarà Canciones singulares. Quatre peces amb lletra i música del compositor algaidí.

Volaré fins a Madrid per anar als Teatros del Canal, on es representa l’òpera de cambra Waiting for the Sybil, de William Kentridge, amb música i cors de Kyle Sheherd i Nhalanhla Mahlangu, respectivament. Una peculiar versió de la Sibilia, la de Cumas, que escrivia les seves prediccions en una fulla de roure, però el receptor mai no sabia si era el seu destí o el de qualsevol altre. Pura alquímia. El pròleg de l’òpera és un documental, The Moment Has Gone, sobre la creació de la peça. Diumenge 28 a les 12 h i a les 19 h.

stats