FOTOGRAFIA COMENTADA
Cultura04/07/2013

Mirar i prendre el vol

Cristina Ros

PalmaÉs privilegi de l'artista veure allò que molts no veiem, i només som capaços de descobrir-ho a través dels seus ulls. Misha Bies Golas va visitar, com jo mateixa i com desenes de milers de persones, l'exposició de Hans-Peter Feldmann (Düsseldorf, Alemanya, 1941) que va organitzar el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia a finals del 2010. Entre els centenars de fotografies, documents, objectes i obres diverses que contenia aquella exposició, acumulativa i extensa com poques, Misha Bies Golas es va fixar en un petit avió de cartró que penjava amb un clau i un cordill molt curt a un punt de la paret. Ara ens torna aquest avió que, per obra i gràcia seva, ha pres el vol. I ens fa volar... Obra delicada i suggestiva, cal mirar-la un parell de vegades. Una, de prop, per descobrir l'avió de Feldmann, aquell original de cartró retallat, senzill, pobre, amb el seu clauet i els dos centímetres de cordill, com a màxim. L'altra mirada és per observar la panoràmica de l'avió quan s'enlaira i comprendre fins a quin punt ha volat també l'artista.

Misha Bies Golas, nascut a Lalín, Galícia, el 1977, desenvolupa una obra en la qual l'apropiació d'un element relacionat amb l'experiència vital pròpia serveix per a la creació d'una nova obra, sovint basada en la seriació de les imatges i amb forts lligams amb el llenguatge cinematogràfic.

Cargando
No hay anuncios

Un avió de Feldmann, composta per setze instantànies, és l'obra de Misha Bies Golas que es troba a l'espai The Envelope, al soterrani de la galeria Louis 21, de Palma, fins al 16 de setembre.