Balears25/04/2014

El gran consum a Balears remunta un 3,1% i supera els 1.400 milions el 2013

Ara Balears

PalmaEls consumidors de Balears van gastar 1.470 milions d’euros en productes considerats de gran consum (d’alimentació envasada, begudes, cura de la llar, higiene personal i bellesa) el 2013, xifra que suposa un increment del 3,1% respecte de l’any anterior.

La primera edició de l’estudi Nielsen 360º, que anualment analitzarà les tendències dels mercats de gran consum i del consumidor a Espanya, constata que el consum de marques blanques concentra el 42% de les vendes de gran consum a Balears, quatre punts per sobre de la mitjana estatal.

Cargando
No hay anuncios

Segons el director general de Nielsen per a Espanya i Portugal, Gustavo Núñez, “les famílies balears han realitzat en aquests darrers anys un gran esforç per estrènyer-se el cinturó, fet que es tradueix en nous hàbits de consum com la planificació de les compres amb la ‘llista en la mà’, la comparativa d’ofertes entre establiments o el canvi a noves marques més econòmiques”.

L’actitud de consumidor és d’estalvi “orientada a una compra més racional que, sens dubte, perdurarà un cop superades les estretors econòmiques”.

Cargando
No hay anuncios

Per realitzar les seves compres, els balears van utilitzar algun dels 653 establiments comercials existents a l’Arxipèlag -l’1% del total estatal- als quals ara van les famílies més vegades que abans de la crisi per ajustar el seu pressupost per a productes bàsics de la llar.

En termes estatals, els espanyols van comprar en productes de gran consum per valor de 49.052.000 d’euros , i convertiren aquesta indústria en palanca de la recuperació econòmica. En conjunt, els espanyols varen comprar menys quantitat de producte, a un preu lleugerament superior.