Balears26/05/2017

La Conselleria i el GOB batallen pel nombre d’aparcaments

La decisió de mantenir l’estacionament de Tirapèl manté la tensió entre els ecologistes i la Conselleria de Medi Ambient en el debat de l’avantprojecte de parc natural

M.b. / J.v.

CamposTot i la pressió humana, que deixa petjada amb la pèrdua d’arena i del sistema dunar amb afectació directa sobre els hàbitats, es Trenc ha recuperat part de la seva fesomia gràcies als diversos fronts polítics i ecologistes oberts contra la pressió urbanística i el deteriorament de l’espai natural. Ara, els esforços se centren, especialment per part del GOB, en la creació d’aparcaments dins els límits de l’ANEI i reduir-ne el nombre de projectats (3). La decisió de mantenir l’estacionament de Tirapèl (que té un únic accés de la carretera Campos-Colònia de Sant Jordi a través del vial de la salinera) manté la tensió entre els ecologistes i la Conselleria de Medi Ambient en el debat de l’avantprojecte de parc natural.

Tirapèl és un aparcament amb més de 30 anys d’activitat. Tancar-lo podria suposar haver d’indemnitzar. El Govern proposa reduir-ne la capacitat una tercera part, de manera que passaria de 600 places a 400. L’alternativa és crear-ne un de nou en un indret de molt d’impacte visual i a dos quilòmetres del litoral, a prop de la salinera i vora la carretera Campos-Colònia de Sant Jordi.

Cargando
No hay anuncios

Amb aquesta zona d’estacionament de cotxes reduïda (el propietari haurà de restablir la vegetació de l’àrea de la parcel·la que es redueixi com a aparcament), més el previst a sa Ràpita (dotat de bus llançadora) i un tercer a ses Covetes, el Govern pretén donar cabuda a 1.500 vehicles, lluny dels 1.720 d’anunciats en la reunió de la primavera de 2016 amb veïns a Campos i també molt enfora dels 3.000 que, segons l’Ajuntament, necessita l’àrea del Trenc-es Salobrar perquè l’oferta complementària turística d’aquest indret sigui rendible.