Societat 03/07/2018

Les multes a taxis pirata es disparen però continua l'activitat

La suma total de les sancions interposades a aquests vehicles a Mallorca durant els dos primers mesos d'aquesta temporada turística ascendeix a uns 40.000 euros

Ara Balears
2 min
Imatge d'arxiu d'EFE.

PalmaLa suma total de les sancions interposades als taxis pirata a Mallorca durant els dos primers mesos d'aquesta temporada turística ascendeix a uns 40.000 euros, una quantia que supera la de tot l'any passat.

El directiu de l'Associació Sindical d'Autònoms del Taxi, Pau Arias, ha explicat aquest dimarts que a l'aeroport de Palma operen uns 35 taxis pirata d'unes deu places cadascun, que poden arribar a demanar fins a 20 euros per passatger per a trajectes com el de Magaluf.

"A l'estiu es nota la presència d'aquests taxis perquè quan arribes a l'aeroport t'adones que la gent que espera no sol·licita trajectes interessants o de llarg recorregut", ha assenyalat Arias.

A més, ha apuntat que el benefici de les empreses de taxis durant la temporada alta hauria de servir per compensar la disminució dels ingressos que tenen aquestes companyies durant la resta de l'any, encara que "com els taxis pirata arriben abans al punt de recollida de clients", es nota la seva presència quan revisen "la caixa".

Arias ha criticat que aquestes bandes, malgrat estar realitzant "a la desesperada" una activitat il·legal, tenen una oficina a l'interior de Son Sant Joan en la qual s'anuncien com a "empresa de transport".

"No entenem com AENA permet que els taxis pirata tinguin un 'quiosquet' a l'interior de l'aeroport, malgrat saber que està demostrat que es dediquen a una activitat il·legal", ha denunciat el directiu.

Segons Arias, el problema de tenir la "base d'operacions" dins Son Sant Joan és que aquestes bandes "solen canviar el seu nom cada estiu" i, d'aquesta manera, "despisten" tant l'administració pública com el gestor aeroportuari.

En canviar el nom de la companyia anualment, els deutes i les multes que els han estat interposades passen a ser responsabilitat d'una empresa insolvent o que ja no existeix, ha indicat el directiu de l'associació.

"És veritat que l'administració hi fa tot el que és possible, però amb això no n'hi ha prou perquè, al final, es tracta d'una màfia que el que cerca és fer les hores suficients per fer en un estiu la caixa d'un any", ha manifestat.

També ha explicat que aquestes "màfies" pacten el preu del servei amb el client i "hi regategen", per la qual cosa no estan obligats a emetre factures i, en ser un negoci il·legal, no han de declarar res.

"No volem que posin multes o que obrin expedients, volem que l'administració erradiqui aquesta activitat il·legal que està demostrat que va a més a l'aeroport de Palma", ha conclòs Arias.

stats