06/05/2013

Renfe Aventura, RT please

Què és més dur que un cap de setmana a Port Aventura? Tornar-ne amb tren. Després d'haver passat del Far West a la Xina i de la Xina a la Polinèsia, et plantes al baixador de Renfe a Port Aventura i tens la sensació d'haver tornat al Far West. Hi xiula el vent i només hi ha sis passatgers i un vigilant. De sobte, s'engeguen els altaveus -activats a distància- i una veu comunica un retard de 10 minuts. En connexions posteriors anirà creixent: 15 minuts, 20 minuts, 27 minuts, 28 minuts... Demanes més detalls al vigilant i et respon: "No en sé res ni tinc manera d'esbrinar-ho". Aleshores penses: "Ho miraré a Twitter, que s'han modernitzat i tenim fil directe amb la companyia". I ca! És impossible aclarir què passa. El vigilant deia la veritat. En plena era de la informació, els usuaris de molts serveis continuen en una foscor absoluta. El compte @rodalies només et comunica que hi ha "demora" (defugen el mot retard ): "Línia R16. Tren Tortosa (15.54) - Estació de França (18.22) circula amb una demora de 30 minuts per incidència a les instaciones [sic]". Cap pista de quan es resoldrà la situació. No saps si t'hauràs de passar al Far West mitja hora, tres hores o la nit sencera. No saps si anar a buscar un autobús o trucar a algú perquè vingui a recollir-te. No pots prendre cap decisió. Rodalies Catalunya és utilitzada cada dia per uns 450.000 passatgers i no sé si encara cal afegir-hi la xifra d'usuaris dels regionals -com el Tortosa-Barcelona- per saber el total de passatgers de Renfe gestionats per la Generalitat. Sigui com sigui, són centenars de milers i el compte @rodalies no arriba al 9.400 seguidors: no m'estranya, no serveix per a res. Algun dia algú de l'administració pensarà que no n'hi ha prou d'obrir un compte a Twitter, sinó que cal començar a tractar els ciutadans com a majors d'edat. I els seus caps se'l miraran estranyats.