Barcelona.Pedro Pérez, representant dels productors espanyols, demanava ahir "polítiques agressives" de preus per sortir de la crisi del cinema. Els Alexandra ja han posat fil a l'agulla i han rebaixat el preu de les entrades a 4 euros. Això sí, totes les pel·lícules que projecten són reestrenes, com Il divo (2008) o Mil años de oración (2007). L'estratègia, segons el propietari dels cinemes, Ramon Colom, no acaba de funcionar: dilluns van recaptar un total de 210 euros. "La situació és insostenible", confessa.
Els Renoir Floridablanca també han recuperat puntualment títols recents a 4 euros i, des del maig, tenen una campanya en què, per la compra d'una entrada -el preu habitual és de 9 euros-, ofereixen un val per adquirir-ne una altra a 5,5 euros abans de 10 dies, vàlida fins i tot per a dissabte i diumenge. Quan es compra a preu reduït, es fa igualment la mateixa oferta. Segons Octavio Alzola, l'objectiu és premiar la fidelitat i recuperar l'hàbit d'anar al cinema. La campanya va funcionar molt bé al maig, però no ha estat suficient per evitar els mínims del mes de juny, tot i que Alzola subratlla que a les sales de versió original la caiguda és "menys pronunciada".
Els exhibidors més importants de Catalunya, en canvi, són més conservadors en les seves promocions. Els Verdi i els cinemes de la cadena Cinesa ofereixen descomptes a través de carnets de fidelització i entrades a preu reduït per a diferents col·lectius, però només de dilluns a divendres. El grup Balañá ofereix un pack de cinc entrades a preu del dia de l'espectador, també només de dilluns a divendres. L'única oferta vàlida per al cap de setmana són els packs familiars del grup Cinesa.