08/07/2016

Enèsim episodi de caos a la R16

BarcelonaEl títol de pitjor línia de Rodalies de Catalunya no és en va. Ahir els soferts usuaris de la R16 que no poden -o no volen- anar de les Terres de l’Ebre a Barcelona o Tarragona en cotxe van tornar a patir l’enèsim matí de caos. Ja n’han perdut el compte. Ahir va ser una avaria a la catenària entre Vandellòs i l’Ametlla de Mar que va tallar la circulació dels trens -en un tram de via única, cal recordar-ho- durant dues hores, però demà serà per una altra cosa. Cada dia és una aventura pujar al tren. Aconseguir que només 3 de cada 10 trens que surten de Tortosa arribin puntuals a Barcelona -i a l’inrevés- no és fàcil. Són molts anys de desinversions i de deixadesa per arribar a aquestes xifres de puntualitat tercermundistes.

Ahir el tren que havia sortit de Tortosa a les 7.48 hores i que havia d’arribar a l’Estació de França de Barcelona a les 10.23 hores es va aturar a les 9 h a l’altura de Vandellòs, en un punt de difícil accés. Per evacuar els passatgers -una hora més tard- Renfe va haver de demanar ajuda als Bombers. La imatges dels 200 passatgers baixant com podien del tren per salvar el desnivell, en especial la gent gran -alguns van haver de ser atesos pels serveis mèdics i tot-, i després caminant per la via fins a arribar a la platja de l’Almadrava, era pròpia d’altres zones del planeta. A l’Almadrava els esperaven els autocars per arribar a la seva destinació. L’avaria elèctrica va durar dues hores, de les 9 h a les 11 h, però la normalitat no va arribar fins al migdia.

Cargando
No hay anuncios

Reaccions immediates

El got ja va vessar fa dies -o anys-, però el servei deficient que Renfe i Adif donen a Catalunya està cada cop provocant més reaccions de les administracions catalanes. D’una banda, el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, va demanar immediatament al departament de Territori i al ministeri de Foment tota la informació sobre com es va atendre i es va informar els passatgers del comboi afectat. També vol aclarir quin va ser el motiu d’aquesta avaria i quins dispositius es van activar per restablir el servei. “Els catalans estem patint el maltractament del ministeri de Foment a través d’Adif per la falta d’inversions a la xarxa”, va dir Ricard Font, secretari d’Infraestructures.