25/11/2012

Les 11 tecnologies més utilitzades al món

Cardedeu1. Línies de telefonia mòbil: 6.000 milions. Sis vegades més que cotxes en circulació. El mòbil és la tecnologia de més penetració social del món. Hi ha més línies que aparells perquè hi ha molts usuaris que tenen més d'un número. I creix la quantitat de màquines connectades: s'estima que el 2020 en seran 50.000 milions.

2. Persones amb accés a l'electricitat: 5.800 milions. Al planeta hi ha 1.200 milions de persones que no poden prémer un interruptor per encendre un llum quan es fa fosc.

3. Telèfons mòbils: 5.500 milions. 1.200 milions dels quals són 'smartphones'. De fet, hi ha el doble d'usuaris de telèfon mòbil que de raspalls de dents.

Cargando
No hay anuncios

4. Persones amb accés a l'aigua potable: 4.500 milions. Fins i tot n'hi ha que en tenen gràcies a la telefonia mòbil: algunes antenes alimentades amb energia eòlica o solar produeixen més energia de la que consumeixen, i amb el sobrant s'impulsa una bomba per treure aigua d'un pou.

5. Telèfons mòbils amb càmera: 4.400 milions. Qualsevol fabricant de telèfons ven més dispositius fotogràfics que tots els fabricants de càmeres junts.

Cargando
No hay anuncios

6. Ràdios FM: 4.100 milions. La ràdio era el mitjà de comunicació més massiu del món fins que van arribar els SMS, i encara hi ha el triple de receptors que de televisors.

7. Comptes bancaris: 2.500 milions. El sector financer vol créixer entre la població que anomenen 'unbanked' i farà servir els mòbils per aconseguir-ho.

Cargando
No hay anuncios

8. Usuaris d'internet: 2.400 milions. Inclosos els de connexions fixes i mòbils, que són la majoria. I la major part encara no tenen banda ampla.

9. Televisors: 1.400 milions. Tants com ordinadors.

Cargando
No hay anuncios

10. Ordinadors personals: 1.400 milions. Sumant els de sobretaula, els portàtils de totes les mides i les tauletes.

11. Línies de telèfon fix: 1.200 milions. Una per a cada cinc línies de telèfon mòbil. En els últims anys, la xifra ha començat a baixar.

Cargando
No hay anuncios

Les dades procedeixen de diverses fonts: el Banc Mundial, la Unió Internacional de Telecomunicacions i les consultories Gallup, Cheetan Sharma i Tomi Ahonen.