PROPOSTA CULTURAL
Cultura26/02/2018

Conferència 'Extrems i canvi climàtic: perspectives de futur'

A més, música, taula rodona, xerrades, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears

'Extrems i canvi climàtic: perspectives de futur' / Conferència

Edifici Sa Riera (carrer de Miquel dels Sants Oliver, 2. Palma) / dia 27 a les 19 h

El doctor Romualdo Romero March, catedràtic de Meteorologia de la UIB, impartirà la segona sessió del cicle de conferències divulgatives del Laboratori Interdisciplinari Sobre Canvi Climàtic.

'Quina informació consumim d’Àfrica i per què? Alternatives comunicatives des del sud' / Conferència

Es Baluard (plaça de la Porta de Santa Catalina, 10. Palma) / dia 27 a les 17 h

L’ONG Enginyeria Sense Fronteres organitza el fòrum 'Comunicació, educació i ciutadania de les Illes Balears'. Aquest dimarts parlarà dels estereotips del continent africà. A càrrec de Sebastià Ruiz, doctor en Comunicació i Estructures Mediàtiques del Sud del Sàhara.

Cargando
No hay anuncios

'L’hora dels deures' / Documental

Cineciutat (carrer de l'Emperadriu Eugènia, 6. Palma) / dia 27 a les 20 h

Preu 7,5 €

Documental 'L’hora dels deures' ('Deux Cancres') amb una presentació audiovisual del seu director, Ludovic Vieuille.

Una relació entre pare i fill comença qüestionant els deures i acaba qüestionant el sistema educatiu.

Flores & Mizutani / Concert

Teatre Xesc Forteza (plaça de Miquel Maura, 1. Palma) / dia 27 a les 20.30 h

Concert de trompeta i piano amb el solista internacional Pacho Flores i la pianista Yuko Mizutani.

Cargando
No hay anuncios

‘Romeo y Julieta’ / Projecció

Cinema Ocimax (carrer del Bisbe Pere de Puigdorfila, 1. Palma) i Festival Park (autopista Palma-Inca, km 7.1. Marratxí) / dia 27 a les 20 h

Preu 20 €

Els cinemes ofereixen la possibilitat de veure l'òpera del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. L’obra és una adaptació de la famosa tragicòmedia de Shakespeare, dirigida musicalment per Josep Pons i muntada per Stephen Lawless.

'Aïda' / Projecció

CaixaForum (plaça de Weyler, 3. Palma) / dia 27 a les 19 h

Preu 4 €

Cargando
No hay anuncios

Òpera en quatre actes de Giuseppe Verdi, escrita a partir d'un llibret d'Antonio Ghislanzoni, basat en un argument escrit per l'egiptòleg francès Auguste Mariette.

Ambientada a l'Egipte faraònic, Aïda es va estrenar al Caire el 1871, amb motiu de la inauguració del canal de Suez. El seu exotisme escenogràfic i musical la va convertir en una de les òperes més transgressores del moment.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (carrer d'Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'Art Contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual a Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com 'Obra oberta' (Caixa d'Extremadura); 'Mulier, mulieris' o 'Jóvenes pintores' (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment, ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

Cargando
No hay anuncios

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaForum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.