CINEMA I MÚSICA
Cultura06/09/2018

Elvis Presley i Peret, dos reis per al Festival In-Edit

El festival de cinema documental musical se celebrarà del 25 d'octubre al 4 de novembre

Xavier Cervantes

BarcelonaEl rei del rock, Elvis Presely, i el rei de la rumba, Peret, són dos dels protagonistes de la 16a edició del festival In-Edit de Cinema Documental Musical, que se celebrarà a Barcelona del 25 d’octubre al 4 de novembre. Elvis és l’eix de The king, el documental d’Eugene Jarecki que inaugurarà el festival. “De fet, Elvis és l’excusa per parlar del somni americà i per fer una radiografia política i social dels Estats Units”, explica el director artístic de l’In-Edit, Luis Hidalgo. Jarecki construeix The king com una road-movie coral amb la participació de músics com Chuck D, Emmylou Harris, Lana Del Rey i John Hiatt, entre d’altres.

I es passa de rei a rei, perquè en la cloenda del festival s’estrenarà Yo soy la rumba, de Paloma Zapata, un documental sobre Peret realitzat amb la complicitat i l’autorització de la família. “Hi ha molt material d’arxiu de la família. És la mirada familiar al patriarca, un retrat íntim i un homenatge”, diu Hidalgo.

Cargando
No hay anuncios

Entre Elvis i Peret, l’In-Edit oferirà una cinquantena de documentals. A causa del tancament del cinema Aribau Club de la Gran Via, totes les projeccions es faran a tres sales dels Aribau Muticines del carrer Aribau. “Podem rebre el mateix públic: unes 1.700 persones per franja horària”, assegura el director del festival, Cristian Pascual.

Amb un 60% de la programació tancada, l’In-Edit 2018 manté la línia artística habitual, combinant documentals més convencionals amb mirades perifèriques i excèntriques. En la secció oficial internacional hi ha títols com I used to be normal: a boyband fangirl story, de Jessica Leski, que aborda el fenomen fan sense tòpics ni paternalisme; Matangui / Maya / M.I.A., segons Hidalgo, “un documental fonamentalment polític” sobre la cantant M.I.A.; The strange sound of happiness, sobre el viatge del sicilià Diego Pascal Panarello a Sibèria seguint la seva fascinació per l’arpa de boca, i Milford Graves full mantis, un retrat gens convencional d’un músic de jazz igualment poc convencional.

Cargando
No hay anuncios

En altres seccions es programen documentals com Freedom!, el particular testament audiovisual de George Michael, i My generation, en què l’actor Michael Caine fa de guia per la memòria de la generació del swinging London que va contribuir a la construcció de la cultura pop. També hi haurà títols centrats en grups com L7, The Slits, The Go-Betweens i Radio Birdman, i la recuperació de clàssics com Cocksuckers blues, el documental de Robert Frank sobre els Rolling Stones que la banda britànica va vetar.

A més, el festival dona nou impuls a les programacions als centres cívics i segueix amb projectes com In-Edit Films, una productora que està treballant en un documental sobre el grup Parchís i un altre sobre el Festival Altaveu de Sant Boi de Llobregat. El pressupost de l’In-Edit 2018 és de 300.000 euros, uns 30.000 més que l’any passat. L’aportació de les adminstracions publiques (Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Ministeri de Cultura) representa el 40% del total del pressupost.