Cultura05/03/2011

La desesperació i el fracàs com a motor creatiu

J.o.

Barcelona.Rafael Spregelburd té una obra tan personal que qualsevol senyal de defalliment posa en perill la consistència artística de la seva proposta. Necessita complicitat i temps. Amb els intèrprets de la companyia gironina Mentidera Teatre aquest compromís es va resoldre amb èxit amb Lúcid (premi de la Crítica Teatral 2006/07), però TOT , el seu segon intent de col·laboració (estrenat al Temporada Alta i en representació fins diumenge al Teatre Lliure), no ha tingut la mateixa fortuna.

Si en el primer projecte hi havia un excel·lent equilibri entre el nivell de les interpretacions i les intencions del text, en aquest segon preval un bon judici sobre les actuacions de Cristina Cervià i companyia i, en canvi, es perd la coherència amb els tres episodis que proposa l'autor, com si existís un sobreesforç de credibilitat per part dels actors.

Cargando
No hay anuncios

Més interessant -encara que el text sigui menys ambiciós- és el treball de Ricard Soler com a director de Buenos Aires , una obra que connecta en un gran arc espaciotemporal amb La estupidez , un dels títols més grans de Rafael Spregelburd, sobretot pel seu divertit sentit de la desesperació i el fracàs, perfectament captat pels cinc intèrprets que actuen al Teatre Gaudí.