Part Forana 15/06/2016

El projecte de reforma de la primera línia del Port d'Alcúdia es veu com un "atemptat" ecològic

El batle diu que l'Ajuntament s'hi oposarà "radicalment" si no es modifica

M. Barceló
2 min
El batle Antoni Mir (en el centre) diu que l'Ajuntament no vol l'actual pla de reforma del port.

AlcúdiaLa reforma de la primera línia d'Alcúdia, des del passeig Marítim fins a l'estació marítima, que Autoritat Portuària de Balears ha atorgat a Marina Aucanada, ha encès totes les alarmes. L'Ajuntament primer i la plataforma Salvem el Moll després ja hi han mostrat rebuig. Cal recordar que l'Ajuntament ja posà en el seu moment un recurs contra la convocatòria del concurs d'adjudicació de la primera línia del port, però la seva demanda no fou atesa. "Durem a terme totes aquelles accions que calguin per modificar aquest projecte, que no compleix el Pla especial de 2004" i que és un "atemptat" ecològic, adverteix el batle d'Alcúdia.

El batle, Antoni Mir (El Pi), ha declarat a l'ARA Balears que l'Ajuntament "s'hi oposarà radicalment" si no es modifica. "Ara, tal com està projectat, ens sembla una autèntica barbaritat", assegura, i entén que l'àrea afectada pel projecte de Marina Aucanada potser reformada perquè es revitalitzaria un espai públic, "però no instal·lant-hi una marina seca, espanyant el pinaret de Gesa i col·locant una benzinera". Què fa una benzinera a primera línia a prop del moll dels pescadors?, es demana Antoni Mir.

El batle ha recordat que aquest dimecres el BOE publica el projecte i que hi ha 20 dies per presentar-hi al·legacions. L'Ajuntament ja treballa en el seu propi plec de propostes alternatives en aquells punts en què creu que el projecte fa malbé la configuració actual del Port d'Alcúdia. "Caldrà veure el projecte definitiu, però el bàsic no ens ha agradat", adverteix. Les queixes de l'Ajuntament ja s'han transmès a Autoritat Portuària "i es consultarà els veïns de la zona", segons Antoni Mir.

Vuit edificis nous (escola de vela, cafeteries, centre de busseig, botigues nàutiques, etcètera), una benzinera, una marina seca per a unes 70 embarcacions i diverses dàrsenes per a 160 naus aquàtiques de fins a 20 metres de llargària són alguns dels impactes majors que patirà el Port d'Alcúdia amb aquest projecte de reforma. La plataforma Salvem el Moll, que també ha obert un front d'oposició al projecte d'ampliació del Club Nàutic, té ara una nova línia de lluita. El col·lectiu intenta a les totes que no es desdibuixi el port i ha anunciat que, si ha d'arribar a organitzar una mobilització social, ho farà.

stats