Publicitat
Publicitat

L’Ajuntament de Binissalem guanya un concurs estatal pel seu programa de prevenció de l’assetjament escolar

El guardó atorgat, que no té dotació econòmica, reconeix la tasca d’aquest consistori, que destaca entre més de set mil municipis de tot l'Estat

La comissió de valoració del III Concurso de Buenas Prácticas Municipales del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD) i la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) ha triat l’Ajuntament de Binissalem com a guanyador de la categoria de municipis de menys de 20.000 habitants pel seu programa d'atenció i prevenció de l’assetjament escolar 'Un tracte pel bon tracte'.

El guardó atorgat, que no té dotació econòmica, reconeix la tasca d’aquest ajuntament, que destaca entre més de 7.000 municipis de tot l'Estat per la feina que fa en l'àmbit de l'atenció i la prevenció de l’assetjament escolar. Aquest reconeixement es materialitzarà en la visibilitat del projecte, que es publicarà en el 'Catálogo de Buenas Prácticas Municipales en la prevención del Abandono Escolar y la prevención y la atención del Acoso Escolar', que recull les iniciatives seleccionades.

El projecte

'Un tracte pel bon tracte', plantejat amb una antelació de quatre anys, va començar l'any 2015 amb un primer grup de quart de primària i va anar canviant de curs amb els alumnes. Aquest projecte també es fa a altres centres educatius de la Mancomunitat des Raiguer. Està organitzat en tres tallers trimestrals de 90 minuts, que dirigeix l’educadora social del municipi amb el suport del tutor de l’aula. Els continguts dels tallers, que abasten alumnes de quart, cinquè i sisè de primària, treballen el concepte d’assetjament escolar, les emocions que sent cada persona que hi està involucrada, les actuacions possibles, l’empatia, el reconeixement positiu, les formes de comunicació, l’autocontrol, la resolució de conflictes, la cohesió i l’autoestima.

Per avaluar el nivell de satisfacció i els coneixements adquirits amb el programa, es realitzaren 82 enquestes l’any 2016 i 157 l’any 2017 adreçades als alumnes i al professorat, que van tenir uns resultats molt positius. El projecte té el suport de l’Obra Social la Caixa, que en fa possible el desenvolupament.