Rescat dels 350 cotxes de luxe d'un pàrquing de la Vila Olímpica

Una sentència autoritza l'amo dels vehicles a retirar-los tots

3 min
L'amo dels vehicles de luxe retirava aquest dimarts un Ford Mustang de l'aparcament

BarcelonaUn a un. El primer del dia ha estat un Sunbeam Alpine, un cotxe petit i esportiu fabricat al Regne Unit als anys 60, i el segon un Ford Mustang GT-500, una bèstia que pot arribar als 800 cavalls de potència. A poc a poc els cotxes enfilen la rampa i surten al carrer després de passar-se dos anys tancats sota terra. Darrere seu aniran sortint la resta: aproximadament 350 vehicles d'alta gamma que, per un litigi, havien quedat atrapats a la segona planta de l'aparcament de la Vila Olímpica. Un jutge acaba d'autoritzar l'amo de tots aquests vehicles a retirar-los tots i, des de dilluns, el mateix propietari, l'empresari J.P., i un ajudant els treuen de l'aparcament per carregar-los a una grua i traslladar-los a un magatzem.

El procediment és el següent: a la segona planta del soterrani hi ha un mecànic del RACC amb un vehicle d'assistència, i a dalt, a la porta del pàrquing, al carrer Rosa Sensat de la Vila Olímpica, s'espera la grua. J.P. i el seu ajudant en treuen cada dia una quinzena que després carreguen a la grua que se'ls emporta. Necessitaran setmanes per retirar tots els Ferraris, Porsches, Lamborghinis i altres vehicles de luxe que aquest col·leccionista acumulava a l'aparcament. Tots estan coberts amb plàstics transparents i molts tenen els pneumàtics podrits per culpa d'una fuita d'aigua que hi va haver fa mesos. També tenen la bateria descarregada perquè no s'han engegat durant tot aquest temps. A la tètrica planta hi ha durant les 24 hores del dia un vigilant de seguretat privada contractat pel col·leccionista, que ha protegit els vehicles mentre no arribava la sentència que permetés rescatar-los.

Sunbeam Alpine

El conflicte va començar fa més de dos anys, tal com va destapar aquest diari. El col·leccionista de vehicles de luxe va pactar un preu amb l'empresari que gestionava l'aparcament, Jacinto Díaz, a canvi d'aparcar-los tots a la segona planta. Segons Díaz, la situació es va tornar "insostenible" perquè cada cop hi havia més vehicles i fins i tot, segons assegura, "hi havia problemes de seguretat". Díaz, que acumula diferents denúncies d'altres clients, va demanar al col·leccionista que retirés alguns vehicles i li va apujar el preu del lloguer, sempre segons la seva versió. El col·leccionista, que no ha volgut respondre a les preguntes d'aquest diari, no va acceptar la nova tarifa, que era desorbitada, i Díaz es va quedar els vehicles. Ho va fer aplicant la llei 40/2002, una normativa que dona als pàrquings el dret a no entregar els vehicles si el client no paga el preu de l’aparcament. El col·leccionista ho va denunciar i ara la justícia li ha donat la raó.

El terra de l'aparcament ple d'aigua per una fuita
Els vehicles de luxe de l'aparcament
Un Ferrari estacionat a l'aparcament

Diferents causes pendents

El Centre Comercial La Vila està gestionat per Olympic Moll, que és una filial de Mercasa, una empresa pública que depèn de l’administració de l’Estat. Olympic Moll va adjudicar fa 30 anys l'explotació de l'aparcament a l'empresa Merpro S.L., propietat de Jacinto Díaz. La concessió va caducar el 31 de desembre de 2020 però Díaz no va marxar. Des d'aleshores, aquest home continua explotant l'aparcament però de forma irregular. Díaz va començar a aplicar tarifes més cares als clients que tenien places llogades, com és el cas d'aquest col·leccionista milionari, però també el de petits empresaris que encara no han pogut recuperar els seus cotxes i motos. Sobre la taula hi ha denúncies contra Díaz per amenaces, coaccions i pel robatori de vehicles, mentre que un dels seus treballadors també va denunciar una clienta per un intent d'atropellament mentre intentava treure un vehicle del pàrquing. Qui també va acudir als tribunals és l'empresa pública Mercasa, que va denunciar Díaz perquè estava ocupant l'aparcament. Mercasa vol fer-lo fora i iniciar un nou concurs públic que desbloquegi la situació. Mesos abans que s'acabés la concessió, Díaz va subrogar l’explotació de l’aparcament a Falcar Ibérica, una empresa que gestiona un amic seu, Manuel Sánchez. La justícia estudia ara si aquesta subrogació, que de moment només reconeixen Díaz i Sánchez, té algun fonament jurídic.

El Ford Mustang aquest dimarts dalt de la grua

El litigi ha generat molta tensió al centre comercial i ha perjudicat enormement el dia a dia dels botiguers, perquè Díaz també va decidir deixar de donar dues hores d'aparcament gratuït als clients que fessin alguna compra al centre comercial. A més, els botiguers també denuncien que, més enllà d'aquest conflicte, la propietat del centre comercial, l'empresa pública Mercasa, fa un mal manteniment de l'espai.

stats