Cotxe elèctric
Suplements 06/09/2021

Renault Mégane E-Tech Electric, metamorfosi elèctrica

La marca francesa presenta el nou Mégane E-Tech, un elèctric de fins a 218 CV i 470 quilòmetres d’autonomia

4 min
Mégane E-Tech Electric

El full de ruta de Luca de Meo al capdavant de Renault passava necessàriament per electrificar i modernitzar la marca francesa, i per això comptava amb dos pilars fonamentals com el ja anunciat Renault 5 –que ressuscitarà en format elèctric– i una nova interpretació del Mégane, el cotxe de volum de la marca, que ha de passar a ser un vehicle del tot elèctric.

El flamant Mégane E-Tech Electric és el primer vehicle elèctric generalista de la marca que farà servir la nova plataforma CMF-EV de l’aliança Nissan-Renault, que també fa servir el Nissan Ariya i que en principi haurà d’alimentar el gruix de nous vehicles elèctrics de les dues marques (i de Mitsubishi, marca associada i depenent de Nissan).

El primer que sobta del nou Mégane E-Tech Electric és la fisonomia i carrosseria d’estil crossover, és a dir, a mig camí entre un turisme i un SUV. Aquest nou Mégane E-Tech Electric marca una gran diferència estètica de l’actual Mégane tal com el coneixem, al qual encara li queden alguns anys de recorregut en el format actual tot i que que s'acabarà transformant en el Mégane E-Tech Electric que tot just ara hem conegut.

Mégane E-Tech Electric
Mégane E-Tech Electric
Mégane E-Tech Electric

Aquest crossover elèctric fa 4,20 metres de llargada, 1,78 d’amplada i 1,50 d’altura, cosa que el converteix en un model del segment C, corresponent als vehicles compactes o hatchback, els més venuts a Europa i on fins ara s’ha enquadrat històricament el Mégane. A diferència del model de combustió, el nou Mégane E-Tech presenta una bona batalla o distància entre eixos de 2,68 metres que li permet millorar les cotes d’habitabilitat i d'espai dins el cotxe.

Gràcies a la seva carrosseria elevada, les proteccions de plàstic de color negre dels passos de roda i dels baixos, les llandes de 18 o 20 polzades i les nervadures marcades dels laterals, el nou Mégane E-Tech Electric té una presència estètica destacada i inaugura un nou llenguatge estètic i de disseny anomenat Sensual Tech, que a partir d’ara faran servir la resta de models de Renault.

Els interiors del Mégane E-Tech Electric també evolucionen amb un nou quadre d’instruments de 12,3 polzades i una pantalla central vertical de 9 o 12 polzades amb un nou sistema d’infoentreteniment anomenat OpenR Link i que millora la rapidesa i integració de les noves aplicacions, que també fan servir els serveis de Google integrats de sèrie. La marca també ha anunciat que els entapissats i plàstics estan fets de materials i plàstics reciclats, en una nova mostra del compromís de la marca amb la sostenibilitat del planeta.

Interiors Mégane E-Tech Electric
Interiors Mégane E-Tech Electric
Interiors Mégane E-Tech Electric

Pel que fa a la mecànica, el nou Mégane E-Tech Electric sempre ofereix versions de tracció davantera amb un motor situat sota el capó i dues opcions, anomenades EV40 i EV60, amb potències de 130 CV i 250 Nm de parell en el primer cas i de 218 CV i 300 Nm en el segon. A més, la primera versió té unes bateries de 40 kWh de capacitat –vet aquí la raó del seu nom–, que ofereixen uns 300 quilòmetres d’autonomia, mentre que la versió EV60 fa servir bateries de 60 kWh de capacitat amb una autonomia de fins a 470 quilòmetres.

Renault assegura que el Mégane E-Tech EV60 tindrà una acceleració de 0 a 100 en 7,4 segons i una velocitat punta de 160 km/h. Les dues versions són compatibles amb carregadors de corrent altern i continu, amb una potència màxima permesa de fins a 120 kW. De fet, en un punt ràpid d’aquesta potència el Mégane E-Tech Electric pot carregar fins a 195 quilòmetres d’autonomia en només mitja hora.

Mégane E-Tech Electric
Mégane E-Tech Electric
Mégane E-Tech Electric

A aquestes altures, a ningú se li escaparà que el nou Mégane E-Tech Electric serà el substitut de l’actual Mégane, però a diferència d’aquest model que actualment es fabrica a Valladolid el nou es farà en una planta francesa. Renault ha assegurat que el Mégane actual encara té marge de vida comercial, sobretot després de l’arribada de les versions híbrides endollables, però sense especificar els plans de futur de la planta.

Finalment, Renault encara no ha confirmat els preus dels Mégane E-Tech EV40 i EV60, ni tampoc la data d’aterratge als concessionaris del país. De fet, només ha assegurat que les primeres comandes es podran fer a partir del primer trimestre del 2022, sense concretar-ne el temps d’entrega.

stats