Cotxe elèctric
Suplements 01/07/2021

Renault es compromet a fabricar les bateries dels cotxes elèctrics a França

La marca del rombe construirà una gran fàbrica de bateries elèctriques a Douai, al nord de França, per reduir la dependència estrangera i abaratir els costos de producció

2 min
Renault eWays Electropop

Ja fa uns mesos que Luca de Meo, president de Renault, ha iniciat un procés de transició cap el cotxe elèctric i de zero emissions que els francesos han batejat amb el nom de Renaultion amb l’objectiu de fabricar cotxes elèctrics a preus assequibles amb els quals donar noves solucions de mobilitat al mercat.

Però un dels inconvenients i dificultats de la indústria automobilística en el seu procés de canvi de paradigma cap als vehicles elèctrics és l’escassetat de bateries pròpies i la dependència de subministrament de les bateries des d’altres zones, especialment de la Xina. Per superar aquesta dependència tecnològica i industrial del gegant asiàtic, el grup Renault ha anunciat que construirà una gigafactoria (seguint el nom popularitzat per Tesla) o una gran fàbrica de bateries per a cotxes elèctrics a la ciutat francesa de Douai, al nord del país.

Aquesta nova estratègia i full de ruta d’acceleració del procés de transició cap la mobilitat elèctrica, que a Renault han batejat amb el nom d’eWays ElectroPop, passa per reconvertir la fàbrica de Douai en un gran centre productor de bateries elèctriques, que ha de ser capaç de subministrar més de 400.000 paquets de bateries anuals i generar 5.000 nous llocs de treball.

Luca de Meo presentant el projecte i la nova plataforma i bateries dels elèctrics de Renault.
Prototip de carrosseria amb bateria elèctrica.
Prototip de bateria elèctrica.

L’altre gran anunci del pla de Renault és la compra del 20% d’una start-up francesa anomenada Verkor, especialitzada en la fabricació de bateries. Aquesta empresa serà l’encarregada de desenvolupar i fabricar les bateries de més capacitat i millors prestacions pels models prestacionals i aspiracionals del grup, especialment de la filial Alpine. Verkor, per la seva banda, també vol construir una planta pròpia de grans dimensions per donar resposta a les necessitats industrials d’Alpine, Renault i els altres integrants de l’aliança franco-japonesa com Nissan i Mitsubishi.

Les bateries que vol fabricar i fer servir Renault a Douai seran d’una cel·la química NMC (acrònim dels elements níquel, manganès i cobalt), que són més barates de fabricar, presenten una vida útil més llarga i són fàcils de reciclar.

Aquestes noves bateries NMC i l’ús de la nova plataforma específica per a vehicles elèctrics hauria de permetre reduir els costos de producció dels nous cotxes elèctrics i de les bateries en un 60% en menys de 10 anys, per permetre situar el preu al voltant dels 80 dòlars/kWh l’any 2030, i així democratitzar definitivament l’accés a la mobilitat elèctrica, i fer que el 90% dels cotxes nous fabricats per Renault siguin totalment elèctrics.

stats