Suplements 07/05/2021

Neix una plataforma que ajuda la 'generació covid' a estudiar per a la selectivitat

Tres joves emprenedors han ideat PamLearning, que permet als estudiants preparar-se per a la prova amb un format d'estudi adaptat a les seves necessitats

3 min
L’examen de la selectivitat del 2020 amb les mesures pel covid-19 vigents.

Ajudar a preparar la selectivitat a la generació covid és l'objectiu de PamLearning, una plataforma llançada per tres joves emprenedors que viuen amb preocupació la poca flexibilitat, la desmotivació i l'estrès que pateixen els estudiants per aconseguir la nota de tall que necessiten, uns aspectes que s'han vist accentuats per la pandèmia i l'accelerada evolució de l'ensenyament digital.

El mètode Pam permet als estudiants aprendre al seu ritme: són ells els que decideixen com i quan estudiar. A través de vídeos curts interactius realitzats per professors amb experiència, la plataforma aconsegueix reduir les hores que s'inverteixen davant d'una pantalla, així com estructurar i ordenar el temari a conveniència dels mateixos estudiants. Tot això a preus molt econòmics, que s'aconsegueixen gràcies a un model de negoci sostenible i flexible.

PamLearning, valorada en 1,5 milions d'euros, ha tancat la seva primera ronda d'inversió amb un total de 230.000 euros. La start-up barcelonina es disposa a invertir el gruix d'aquesta primera ampliació en la incorporació de perfils amb experiència en el sector que aportaran molt valor afegit a l'empresa i a la plataforma. A més, aquesta ronda inicial permetrà iniciar la seva expansió arreu del territori nacional. En l'actualitat, l'equip de PamLearning està format pels seus tres fundadors, set empleats més i al voltant de 50 professors enfocats tant a la selectivitat com als estudis universitaris.

 Els inicis de PamLearning

 El 2015 Jordi Ribé, un jove amb mentalitat emprenedora, va començar a donar classes als seus companys d'universitat durant el seu primer any de carrera, i així va arribar a crear una acadèmia tradicional de reforç que li va reportar bons resultats. Amb el pas dels anys, Ribé va començar a treballar en la plataforma de lliurament a domicili Glovo, on es va formar en el món de les empreses emergents. És llavors quan arriba la pandèmia, el desencadenant que va fer reflexionar els tres emprenedors. Com estan estudiant els alumnes actualment? Quines eines estan utilitzant? Quines alternatives tenen? La resposta era molt clara: ho estaven fent de la mateixa manera i amb les mateixes eines i alternatives que ja existien el 2015, per la qual cosa necessitaven una solució.

Els tres joves emprenedors que han creat PamLearning.

El maig del 2020 Jordi Ribé va contactar amb Sergio Escosa, amic de la infància i consultor a BI & Big Data, amb una doble titulació en enginyeria aeroespacial i industrial. També va compartir el projecte amb Xavi Pin, el seu millor amic de la universitat, un apassionat del màrqueting i de l'emprenedoria que treballava al grup Mediapro. En aquest moment, els tres joves deixen les seves respectives feines i es llancen a crear la solució per a una generació que pateix quan s'acosten els exàmens.

El mètode Pam

PamLearning pren forma amb la consolidació del seu element diferenciador, el mètode Pam, un sistema innovador d'aprenentatge que opera sota el lema "Dale al play y estudia a tu rollo". Els estudiants escullen el curs de l'assignatura que necessiten reforçar i aquest s'afegeix al seu espai personal. L'estudiant, amb total tranquil·litat i comoditat, ja té a la seva disposició tot el temari i els exàmens explicats en vídeos curts, així com apunts i diversos exercicis tipus test per practicar.

"Gràcies al nostre model d'estudi –afirma Jordi Ribé–, vam aconseguir tenir el millor producte i mantenir els millors professors, cosa que ens permet oferir contingut de màxima qualitat als estudiants". PamLearning busca l'excel·lència de tot el seu equip docent, format per gent jove, dinàmica, enèrgica i empàtica amb els alumnes. La visió dels tres joves és digitalitzar l'educació, oferir alternatives més flexibles i, en definitiva, adaptar l'ensenyament a les noves generacions. "Però tot al seu temps; primer volem ajudar la generació covid amb la selectivitat; després ja ens centrarem en els estudiants universitaris", conclouen els tres joves.

stats