Suplements 28/07/2021

Mercedes-Benz confirma que fabricarà un Classe G totalment elèctric

La marca alemanya prepara el seu salt definitiu a l’electrificació i convertirà la seva icona de luxe en un vehicle elèctric de zero emissions

2 min
Mercedes-Benz Classe G

Mercedes-Benz ha anunciat que l’any 2030 serà un fabricant de vehicles elèctrics que, això sí, seguirà venent vehicles de combustió allà on les normatives ambientals així ho permetin. El full de ruta de l’electrificació de la marca de l’estrella passa per convertir alguns dels seus models icònics en cotxes de zero emissions, com el cas del Classe G, el totterreny de luxe de Mercedes, que és un dels cotxes més importants de la història de la marca.

I és que el Classe G és un gegant, un dinosaure que no ha canviat gaire la seva fisonomia els últims quaranta-tres anys (va començar a ser fabricat l’any 1978) i l’autèntic orgull de la filial de Daimler, ja que els seus grans rivals Audi, BMW o Volvo, entre d'altres, mai han pogut plantar cara al colós de Mercedes-Benz.

Els alemanys ja havien anunciat diversos SUV elèctrics amb tracció integral, com ara els EQS que ja vam poder provar, o el futur EQXX, que disposarà de més de 1.000 quilòmetres d’autonomia, però el Classe G té poc a veure amb aquests vehicles de tall urbà. Un Classe G és un totterreny dels de debò, de la vella escola, pensat per viure grans aventures fora de l’asfalt i amb unes aptituds off-road sensacionals. Per això mateix l’anunci de Mercedes-Benz és tan important, ja que un Classe G elèctric en cap cas podrà ser un SUV o totcamí descafeïnat o light, i caldrà que estigui a l’altura d’aquest mite del 4x4.

De moment només sabem que la marca alemanya pensa presentar el seu Classe G elèctric l’any 2024, i que la nova generació del Classe G elèctric disposarà de diverses possibilitats mecàniques. De fet, alguns rumors ja apunten a la mecànica de l’esmentat EQS 580, que arriba als 524 CV de potència i 855 Nm de parell gràcies a dos motors elèctrics –un sobre cada eix– per a les versions d’accés del 4x4 alemany. L’altre clau de volta serà la capacitat de les seves bateries de liti, així com la seva autonomia i velocitat de càrrega. El preu, encara que no el sabem, de ben segur que no serà barat: al capdavall, un Classe G no ha sigut mai un vehicle assequible, i això no ha sigut cap impediment per aconseguir un important nínxol del mercat.

stats