Salut
Suplements 17/05/2021

Bràquets convertits en fundes de plàstic i dentistes en aplicacions

Impress proposa un tractament corrector de les dents gestionat a través del mòbil i sense visites al metge

3 min
Bràquets convertits en fundes de plàstic i dentistes en aplicacions
Disponible en:

“Clic, clic, clic, clic, clic”. La tercera ràfega de fotos amb soroll de màquina antiga dona per acabada la visita al dentista. Una de ben excepcional: no hi ha ni un segon d’espera prèvia, dura només deu minuts, i es fa sense dentista i dins del lavabo de casa. O a qualsevol altre lloc on hi hagi un mirall o algú que aguanti la càmera del mòbil. És la proposta d’Impress, una start-up catalana que ha portat un pas més enllà les fundes de plàstic que fa uns anys han començat a substituir els bràquets.

El plantejament és fer una primera visita convencional en què es determinen el nombre de fundes i quina forma han de tenir per anar corregint progressivament el problema bucal i després enviar-les totes a casa del pacient perquè, si vol, no hagi de tornar a trepitjar la clínica. Després, un cop cada setmana o cada quinze dies, es farà fotos a les dents a través d’una aplicació desenvolupada per aquesta empresa. El dentista l’informarà a través del mateix sistema si pot passar a la següent funda o no. I així, fins que s’acabi el tractament, que té un cost a partir dels 2.000 euros.

“Simplement vam veure que hi havia un buit que els consumidors necessitaven: abans d’Impress un pacient podia escollir entre consultes d’ortodòncia molt conservadores i reticents a la tecnologia o companyies que només se centraven en el tractament estètic”, raona Diliara Lupenko, cofundadora d’Impress.

Qui ara és també la màxima responsable de les operacions de l’empresa venia de treballar durant anys a KPMG, d’haver acabat sent la consellera delegada a Rússia d’un dels clients de la consultora i d’haver tingut la primera experiència emprenedora creant una marca de joies i accessoris. Va ser, però, el fet d’haver rebut un tractament d’ortodòncia invisible “tradicional” i trobar-lo costós i de poca confiança el que la va convèncer que la seva pròxima aventura fos una start-up mèdica. El 2019, de bracet amb el doctor Khaled Kasem -l’altre fundador de la companyia- registrava a Barcelona Impress, unastart-up convertida en cadena amb gairebé 75 clíniques arreu d’Europa i que va facturar el 2020 quatre cops més que l’any en què va començar l’activitat, tot i que els seus responsables no especifiquen la quantitat.

Les raons de l’èxit són diverses, segons Lupenko. La primera són els 15 anys d’experiència del doctor Kasem, però al darrere hi ha també el fet d’haver desenvolupat un producte propi oblidant-se dels intermediaris. “Que el nostre equip mèdic tingui el control absolut del procés pel qual passa el pacient i per tant dels resultats és un gran avantatge”, afirma la responsable d’operacions d’Impress. A tot això s’hi suma el fet que la proposta sigui virtual però que es pugui anar presencialment al centre sempre que es vulgui, que hi hagi atenció tota la setmana i, per últim, oferir només aquest tractament. “El nostre principal punt fort és que som experts en ortodòncia invisible; ara com ara només oferim aquest servei”, afirma la responsable d’operacions d’Impress. “El nostre equip mèdic és expert en ortodòncia i en corregir problemes de salut relacionats amb els diferents casos: des dels lleus, que es fan per qüestions més estètiques, fins a aquells que afecten la manera de mossegar”, especifica.

Enmig de tot això, el 2020 se’ls va presentar un avantatge inesperat: la pandèmia. Un obstacle que, com comença a ser habitual en argot emprenedor, han sabut “convertir en oportunitat”. “Vam poder oferir un tracte professional a distància amb el llançament de les nostres visites virtuals: videotrucades amb ortodoncistes especialitzats”, explica Lupenko. “A més, els que havien començat el tractament van poder continuar sense sortir de casa perquè amb el Kit Impress es donen tots els aliniadors”, afegeix.

Així i tot, des de l’empresa celebren que ja es pugui sortir i que se’ls pugui anar a visitar quan es vulgui: tan moderna és l’empresa que han revolucionat fins i tot l’estètica de les clíniques, fins al punt que el primer centre que van obrir a Barcelona ha guanyat un premi d’arquitectura, el Frame Award al centre de salut del 2020.

stats