Pimeco demana a l'Autoritat Portuària de Balears que escaloni l'arribada de creuers per evitar la saturació

L'associació demana també una major vigilància sobre la venda ambulant il·legal que s'instal·la al moll Vell

Pimeco, l'associació del petit i mitjà comerç de Mallorca, ha sol·licitat a l'Autoritat Portuària de Balears ( APB) que realitzi les gestions oportunes dirigides a planificar millor les escales dels creuers de turistes a Palma i evitar moments "puntuals" de saturació a la ciutat.

Segons ha informat Pimeco en un comunicat, es treballarà conjuntament amb les navilieres i operadors turístics per pactar un calendari per repartir de manera proporcional l'arribada de vaixells.

Pimeco ha informat d'una reunió amb l'Autoritat Portuària de Balears en la qual han tractat aquest assumpte, entre d'altres.

A aquesta trobada, hi han assistit el president de Pimeco, Toni Fuster, i el president de l'Autoritat Portuària de Balears, Joan Gual de Torrella, a més de la vicepresidenta de Pimeco, Carolina Domingo, i el vocal de la junta  Agustín Linares.

D'altra banda, des de Pimeco s'ha traslladat a l'Autoritat Portuària la necessitat de mantenir una major vigilància sobre la venda ambulant il·legal que s'instal·la al moll Vell cada primavera i estiu, just al punt on desembarquen els autobusos de creueristes que fan excursions per Palma.

Fuster ha subratllat que es tracta de la "primera imatge que s'enduent molts turistes de creuer en posar un peu a Palma i hem d'eliminar-la". A més, suposa una competència deslleial al petit comerç, de manera que Fuster ha reclamat una major coordinació entre Policia Portuària, Policia Nacional i Policia Local per evitar el "top manta".

Pel que fa a la reforma del passeig Marítim de Palma, Pimeco ha expressat preocupació per aquest projecte i, més en concret, pel fet que la reducció de carrils de trànsit pugui afectar la mobilitat dels turistes a Palma i que no hi hagi una garantia que la via de cintura i el segon cinturó puguin absorbir el flux de cotxes que passen actualment per aquesta zona quan s'hi realitzin les obres.

Des de l'Autoritat Portuària s'ha indicat que s'ha encarregat un pla de mobilitat a una empresa externa per aclarir aquests dubtes.

A més, segons l'opinió de Fuster, aquest projecte ha de garantir zones d'estacionament suficients a la zona, ja que s'hi eliminaran fins a cent places.

Des de Pimeco s'han plantejat alternatives, com la reordenació d'aparcaments a la zona del moll Vell i també connectar el nou aparcament subterrani que es construirà al passeig Marítim amb l'existent al Parc de la Mar.

EDICIÓ PAPER 20/05/2018

Consultar aquesta edició en PDF