La venda de roba esportiva creix un 800% durant el 2020

En canvi, la facturació en temporada de rebaixes cau un 25% respecte de l'any passat, segons PIMEM

Les vendes durant el període de rebaixes estan sent "molt fluixes" i, segons alguns empresaris consultats per PIMEM, les dades en comparació amb el 2020 xifren una caiguda de vendes del 25% de moment. Els motius són diversos i, segons el membre del Comitè Executiu de PIMEM i empresari de moda, Miquel Àngel Mateu, "les restriccions, les limitacions imposades per la pandèmia i també el mal temps afecten negativament". A més, consideren que es noten canvis d'hàbits de consum: molta gent que encara no tenia per costum comprar per internet ara ho fa més. 

Sorprèn una dada. La compra de roba esportiva ha crescut un 800% "i ha desplaçat altres peces de roba que fins ara omplien els armaris de moltes famílies", diu Mateu, que considera que aquest fet "certifica" els efectes directes del confinament i el teletreball, nous estils de vida imposats per la pandèmia. 

PIMEM ha pogut saber la diferència de la caiguda dels comerços segons la seva ubicació geogràfica. Així, els establiments situats en zones costaneres, generalment orientats al turisme, han sofert una caiguda del 70%; les pèrdues dels negocis d'interior, en canvi, es mouen entorn del 52%. Mateu també ha assenyalat que el comportament del resident mostra signes d'"esgotament econòmic" pels efectes de la crisi i la "nul·la temporada turística".

El president de PIMEM, Jordi Mora, ha lamentat que la campanya de Nadal no hagi pogut donar una mica "d'oxigen" al petit comerç: "El poder adquisitiu de les famílies es veu afectat per la pandèmia, i això vol dir menys compres i, les que es facin, molt més selectives".

EDICIÓ PAPER 16/01/2021

Consultar aquesta edició en PDF