El vaixell incendiat prop de Cabrera arribarà a Palma aquesta nit

El director general de Marina Mercant, Benito Núñez, ha explicat l'estat del 'Grande Europa' aquest dimecres vespre en una roda de premsa

El vaixell 'Grande Europa', on s'ha produït un incendi aquest dimecres dmatí, arribarà al moll exterior de la zona comercial del Port de Palma aquesta nit, segons ha informat Benito Núñez, director general de Marina Mercant del Ministeri de Foment, en una roda de premsa. 

"El vaixell presenta una valoració favorable respecte de l'incendi, segons la informació de la qual disposam a hores d'ara. No s'hi ha detectat fum i, segons les informacions dels tripulants, que han pogut accedir breument a la coberta 9 -on hi ha el major focus de calor-, hi ha una baixada significativa de la temperatura del casc", ha explicat Núñez. L'incendi està controlat, però encara no es considera extingit. "Fins que no verifiquin que tots els focus s'han extingit no el donarem per extingit, però tot fa pensar que va bé", ha aclarit Núñez.

Aquest dimecres dematí s'han evacuat 14 persones, mentre que la resta -el capità i deu tripulants- ha quedat al vaixell per ajudar amb les tasques d'extinció de les flames. El vaixell feia la ruta entre Palma i València i, per ara, es desconeixen les causes de l'incendi. Els tripulants han estat atesos per metges i han pogut confirmar que cap no es troba en estat greu. Núñez ha confirmat també que l'estat dels tripulans "és bona". La nau incendiada transportava un total de 1.843 vehicles, cap dels quals era contenidor de mercaderia perillosa. No hi ha hagut abocaments ni fuites de cap tipus.

El 'Gran Europa' és un 'car carrier' de 183 metres d'eslora amb bandera italiana de la naviliera Grimaldi Lines de 20 anys d'antiguitat. El vaixell de càrrega havia partit del port italià de Salern, al sud de Nàpols, i la seva destinació era el port de València.  Recentment, un altre vaixell de la Grimaldi Lines -el 'Grande América'- va incendiar-se i va naufragar al golf de Biscaia i va deixar diverses taques de fuel a l'Atlàntic. Respecte de la relació dels dos ferris, Núñez ha assegurat que "és fortuït" i que "l'historial de l'empresa al quals nosaltres tenim accés no és deficient en termes de seguretat".

EDICIÓ PAPER 18/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF