Dilluns comença la vaga indefinida de conductors a l'EMT de Palma

El comitè critica que la direcció de l'empresa no es vulgui reunir abans per negociar i Cort els convoca a reunir-se quan ja s'haurà iniciat la protesta

El comitè de vaga de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i la direcció de l'ens, que depèn de l'Ajuntament de Palma, continuen sense arribar a un acord i a partir de dilluns, dia 14 de setembre, començarà la vaga indefinida ja anunciada pels sindicats. Aquest divendres horabaixa, a més, hi haurà la darrera aturada entre les 18 i les 20 h.  

El regidor de Mobilitat de Cort i president de l'EMT, Francesc Dalmau, s'ha posat en contacte aquest divendres migdia amb el comitè. "Si l'inconvenient era qui sol·licitava la reunió formalment, ja està solucionat", ha afirmat en un comunicat, en el qual també ha demanat que es desconvoqui la vaga que comença dilluns. Dalmau ha dit que no és una condició per a la reunió, però considera que si es reuneixen és "normal" que la desconvoquin i no es perjudiqui "injustament" i "innecessàriament" la ciutadania. El regidor ha proposat la trobada dilluns migdia. 

Contràriament, fonts del comitè de vaga han explicat a l'ARA Balears que Dalmau no ha mostrat intenció per aturar la vaga del 14 de setembre, malgrat que li han dit que podien continuar negociant aquest divendres, dissabte i diumenge. En canvi, el regidor ha optat per fer una reunió quan ja haurà començat la vaga. A més, les mateixes fonts consideren que si no s'han fet propostes per debatre entre les dues parts, el president de l'EMT no pot demanar que es desconvoqui la protesta.

Setmana convulsa

El comitè de vaga ha fet tres aturades entre les 8 i les 10 h i les 18 i les 20 h dels dies 7, 9 i 11 de setembre. Durant cada jornada quasi tots els xofers de l'EMT –menys els que feien serveis mínims– han secundat les aturades, segons el comitè, mentre que la direcció de l'empresa n'ha rebaixat una mica la participació. 

El comitè de vaga va denunciar dijous al Jutjat d'Instrucció número 2 de Palma que la direcció de l'empresa no els va deixar entrar a les cotxeres per informar els conductors sobre les aturades. També volien comprovar si els autobusos duien el cartell de "servei mínim" perquè una vegada estiguessin fora de les instal·lacions no es podria comprovar. Aquest divendres el comitè ha tornat a denunciar el mateix fet. 

Respecte d'això, la direcció de l'empresa ha explicat que els membres del comitè volien segellar els cartells de servei mínim perquè els busos sortissin més tard de les cotxeres. Les mateixes fonts diuen que varen acordar amb els sindicats que si hi havia alguna incidència amb els cartells en el moment que els busos han de sortir, l'empresa segellaria els cartells perquè poguessin sortir.

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF