EL FUTUR DEL FERROCARRIL

Els usuaris reclamen més freqüències

Són moltes les queixes que fan els usuaris dels serveis ferroviaris, però una de les principals és la manca de freqüències que faciliti als ciutadans més flexibilitat horària. També apareix el cavall de batalla dels darrers mesos: la impuntualitat. Encara que alguns consideren prou puntuals els trens, molts es queixen d’haver d’esperar injustificadament. També és una reclamació habitual l’ampliació de localitats amb tren. Les combinacions que s’han de fer des d’algunes localitats provoca que els trajectes tinguin una durada massa llarga. I entre els avantatges, un dels arguments que es repeteixen és la comoditat de deixar el cotxe. Utilitzar el transport públic és molt més econòmic i estalvia els problemes d’aparcament al centre d’una Palma saturada de vehicles.

1 - Quins aspectes de la xarxa ferroviària de Mallorca considerau més deficients?
2 - Què és el millor d’anar en tren?
3 - Quina mesura considerau més urgent per millorar el servei?

Marian Homar

Muro

1 - És una llàstima que el tren no arribi fins a Muro. Perd temps per arribar a l’estació.

2 - El millor de venir a Palma en tren és la rapidesa. És molt millor que fer-ho en cotxe. A més, t’estalvies embossos.

3 - És molt important que millori la freqüència horària. Això reduiria el temps d’espera de molts usuaris habituals del tren.

Laura Cortés

Inca

1 - Moltes vegades no em ve bé la distribució dels horaris. Els trens que no fan totes les aturades passen poques vegades. Ho tenc complicat per arribar a la feina.

2 - La puntualitat, sobretot en els trajectes d’anada. Del vespre, no puc dir el mateix.

3 - El tren hauria d’arribar fins a Llucmajor. Hi hauria molta gent que deixaria el cotxe.

Luis Vaquer

Marratxí

1 - En funció de l’hora, he d’esperar molta estona per poder agafar el tren. Sempre intent anar amb temps per no arribar tard.

2 - M’agrada que arribi al centre de Palma i, a més, ho fa en pocs minuts.

3 - La veritat és que no ho sé. Tal vegada seria bo que hi hagués més trens circulant.

Joana Deyà

Alaró

1 - En general, m’agrada el servei de tren.

2 - Controles el teu temps perquè saps a quina hora arribes, evites els embossos, no pagues aparcament i és més econòmic que el cotxe.

3 - Cal abaratir encara més els preus i que el servei arribi a més llocs. També s’ha de millorar el servei de bus llançadora.

Magdalena Amorós

Consell

1 - Duim mala ratxa amb el tema dels retards. He d’anar al metge a Son Espases i he de sortir de casa meva massa prest per no arribar tard.

2 - La combinació amb el bus llançadora em va molt bé. No tenc cotxe i així puc arribar pertot.

3 - Francament, haurien de millorar la puntualitat, perquè molta gent arriba tard i es passen nervis.

Marc Valiente

Inca

1 - Els vagons van massa plens de gent a segons quines hores perquè hi manca freqüència. Persones que necessiten seure han d’anar dretes.

2 - És un mitjà de transport ràpid per arribar a la feina sense estressar-me.

3 - M’agradaria que posassin més trens nocturns, perquè de vegades tornar a casa és complicat.

Toni Delgado

Santa Maria

1 - El pitjor és la manca de neteja. En general, trob molta brutor als trens.

2 - Els retards són mínims. Arribes amb rapidesa a qualsevol banda.

3 - L’estació Intermodal hauria d’estar millor il·luminada. Cal neteja. I l’aire que es respirà allà baix està massa carregat. Haurien de prendre mesures per millorar la ventilació.

Aina M. Cantallops

Sa Pobla

1 - El tren passa només cada hora i perd massa temps a l’estació d’enllaç. A més, de sa Pobla a Inca fa molt de renou i és lent.

2 - Hi ha endolls per carregar dispositius. M’agrada no haver de preocupar-me del cotxe i és més econòmic.

3 - Haurien de fer el tren elèctric fins a sa Pobla. Cal més freqüència i coordinació.

EDICIÓ PAPER 17/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF