Societat 05/05/2020

Els tràmits d'escolarització per al curs vinent es faran de manera telemàtica

La Conselleria ha modificat tot el calendari per iniciar-los a Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i educació especial

Ara Balears
2 min
Imatge d'una classe de primària de les Illes

PalmaEl procés d'escolarització per al curs 2020-2021 es farà de manera telemàtica, segons ha informat aquest dimarts la Conselleria d'Educació en un comunicat. Així, de manera excepcional, la sol·licitud de la plaça s'haurà de presentar per internet en els nivells d'Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i educació especial.

A més, es modifica tot el calendari del procés d'escolarització, que queda de la manera següent: el 14 de maig començaran els tràmits per als centres de primer cicle d'Educació Infantil (0-3 anys); l'1 de juny s'inicia el procés per als infants que de 3 a 6 anys, Primària i ESO, i el 24 de juny començaran els tràmits d'escolarització per a l'alumnat de Batxillerat.

Tota la informació es podrà consultar a l'apartat 'Servei d'escolarització', a la pàgina web de la Conselleria, partir del pròxim 12 de maig, després que el Consell de Govern aprovi el decret llei que regula aquest procés extraordinari. La Conselleria ha informat també que, com que la situació de crisi sanitària dificulta que les comissions d'escolarització supervisin el procés, enguany assumirà aquesta tasca el Departament d'Inspecció Educativa.

Tràmits telemàtics

Per poder fer els tràmits telemàtics, les famílies s'hauran d'identificar mitjançant alguns sistemes: per a les administracions Cl@ve, codi d'usuari del GESTIB, usuari CAIB o combinació del DNI, NIE o passaport amb el número de mòbil de contacte de l'usuari. Els centres escolars, les oficines d'escolarització i els serveis socials de cada municipi atendran de manera telemàtica i telefònica els dubtes i dificultats que puguin tenir els usuaris.

En el cas que ho permeti el desconfinament, també podran fer consultes presencials amb cita prèvia aquelles persones que, tot i l'ajuda telefònica o virtual, no hagin pogut fer els tràmits per internet.

La documentació no s'haurà de presentar fins que s'hagi de fer efectiva la matrícula, encara que els centres podran requerir-la en qualsevol moment del procés si les mesures del desconfinament ho permeten. No presentar la documentació pertinent suposarà perdre la plaça i l'oficina d'escolarització que pertoca a la família li assignarà una nova plaça d'ofici.

D'altra banda, cal saber que la sol·licitud telemàtica tindrà dues declaracions responsables. Una servirà per assegurar la veracitat de totes les circumstàncies al·legades que després s'hauran de baremar, i en l'altra, l'altre progenitor o tutor del menor donarà el vistiplau al tràmit. Un cop s'hagi fet el tràmit, aquest s'enviarà de manera automàtica al centre on l'alumne encara està matriculat, en el cas d'adscripció, i al centre triat en primer lloc en el cas d'admissió.

Les llistes provisionals de puntuació i les llistes definitives es podran consultar també a internet, a través de la web del Servei d'Escolarització. També s'hauran de presentar virtualment les reclamacions a les llistes de puntuació provisional, tant del procés d'adscripció (per a l'alumnat que acaba les etapes d'Infantil, Primària o ESO i ha de continuar els estudis en altres centres adscrits al seu d'origen) com el d'admissió (per a tots els alumnes que desitgin un canvi de centre o s'hagin d'incorporar per primer cop al sistema educatiu).

stats