Societat 20/02/2018

Prop de cent seixanta mil telefonades no varen ser ateses l'any passat per l'112

El temps de resposta per atendre una urgència telefònica a les Balears és inferior al minut i mig i el 2017 s'han pogut atendre un total de 640.000 cridades

Juanmi Mas
1 min
La consellera d'hisenda Catalina Cladera i el Director General d'Emergències Pere Perelló

PalmaLa consellera d'Hisenda, Catalina Cladera, juntament amb Vicente Soria, director de Serveis de l'112, i Pere Perelló, director general d'Emergències, ha presentat la Memòria de l'activitat d'Emergències de l'112 per fer balanç del 2017.

Catalina Cladera ha afirmat que "l'112 és un servei públic fonamental per a les Illes Balears".

Prop de cent seixanta mil telefonades no varen ser ateses l'any passat per l'112. En aquest sentit, d'aquestes cridades "no procedents", el 4,94% eren bromes; el 40,62% són cridades produïdes per la xarxa i provocades per la saturació d'aparells electrònics que envien un senyal erroni, mentre que un 54,44% pertany a la gent que telefona i penja abans que doni senyal o s'adonen que s'han equivocat o que no és necessari fer la telefonada.

Novetats

El director general d'Emergències i Interior, Pere Perelló, ha anunciat en la presentació de la memòria de l'any passat que "es canviarà el sistema de veu, que està una mica antiquat i obsolet, i l'estructura de la sala d'operadors".

L'112 també millorarà el servei amb la implantació d'un nou sistema de classificació d'incidents, noves instruccions de treball, el geoposicionament de finques rústiques i la coordinació amb les diferents policies locals, entre d'altres novetats.

Perelló ha assenyalat que també s'incorporarà l'ECALL, "un sistema que s'està implantant en els cotxes de darrera generació i que serà de molta ajuda".

stats