El govern presenta la marca Sol i Dades a l'Smart Island World Congress

L'estratègia de Sol i Dades pretén transformar el clixé de sol i platja

Sol i Dades és la campanya que el Govern de les Illes Balears ha creat per posar en valor l’economia del coneixement. L'estratègia es presenta aquest dilluns a la segona edició de l'Smart Island World Congress que té lloc aquests dies a Calvià i que situa Mallorca com a seu mundial de les illes intel·ligents.

L’objectiu principal és que les Illes Balears es converteixin en un node que reculli dades de tot el planeta i, alhora, en un laboratori amb la capacitat d'analitzar aquestes dades i trobar possibles solucions a les problemàtiques d'aquesta societat.

Per poder complir aquest objectiu és necessari “despertar vocacions sobre l’economia del coneixement i digital”, ha explicat el gerent de la Fundació Bit, Biel Frontera, qui també ha assenyalat la importància “d'atreure talent i empreses que es vulguin establir a Balears” amb l'incentiu del paisatge, el clima, la qualitat de vida i les infraestructures que hi ha a les Illes.

Segons que explica Frontera, “es tracta d'utilitzar l'internet de les coses per fer proves i trobar solucions per poder-les exportar a altres bandes del món”. I per poder-ho dur a terme es necessiten molts professionals.

EDICIÓ PAPER 18/08/2018

Consultar aquesta edició en PDF