Els sindicats recullen queixes sobre les oposicions docents però en destaquen les millores

En aquesta convocatòria han arribat més aspirants a la fase de concurs de mèrits

Els principals sindicats de l'ensenyament reben queixes sobre les oposicions docents que s'acaben de celebrar a les Illes, però de moment estan en fase d'estudi i no es preveuen denúncies contra el procés, ja que consideren que s'hi han registrat millores respecte de la convocatòria de l'any passat.

Miquel Àngel Santos, representant del sindicat Alternativa, ha explicat que, d'acord amb les dades d'aquest any, més aspirants han arribat a la fase de concurs, en la qual es valoren els mèrits docents de l'opositor.

"Aquesta era una reivindicació de molta gent, ja que estam en un concurs-oposició i no es just que la majoria quedi eliminada ja en els exàmens. Creim que és important que es valori tota l'experiència i els mèrits de les persones que han formar els nostres estudiants", assenyala Santos.

D'altra banda, Cosme Orell, portaveu de l'STEI, ha indicat que és cert que es reben queixes, però que això és habitual en qualsevol procés opositor, ja que moltes persones no aconsegueixen aprovar. "De moment no hi ha denúncies, i esperam esbrinar si hi ha hagut res irregular per actuar".

Santos coincideix a assenyalar que les oposicions creen molta frustració entre els que no obtenen una plaça, però insisteix en una millora de les condicions. "Per exemple, enguany els llocs on s'han fet els exàmens han estat molt més adequats i sembla que la fase d'exàmens no ha estat tan estricta. Els criteris de correcció, que poden generar queixes, queden en mans dels tribunals, que són independents en aquest aspecte", explica Santos.

Quant a la demanda que les notes siguin públiques i es puguin consultar per internet, Orell ha dit que el sindicat no té molt clar si això vulneraria la protecció de dades, però que la Conselleria ha explicat que per afavorir la transparència del procés és necessari publicar els resultats amb noms i llinatges.

EDICIÓ PAPER 15/07/2018

Consultar aquesta edició en PDF