Indústria

Seagram's, en risc d'esgotar-se a Espanya en plena reobertura de l'oci nocturn

La coneguda marca de ginebra pateix problemes de subministrament en el transport

2 min
Una ampolla de ginebra Seagram's

BarcelonaCoincidint amb el mes en què el sector de l'oci nocturn ha tornat a obrir les portes a Catalunya i més comunitats com les Balears després de més d'un any i mig de sequera per les restriccions del covid, la ginebra novaiorquesa Seagram's ha trencat estoc a Espanya. Segons ha pogut saber l'ARA, el motiu no ha sigut la forta demanda per l'obertura de pubs i discoteques, sinó els problemes de subministrament que experimenta la indústria a escala mundial i que aquest sector tampoc ha pogut esquivar. "Estem tenint dificultats de transport, com la majoria de companyies", concreten portaveus de la multinacional a Espanya, que apunten que a mesura que va arribant estoc es va distribuint. Els portaveus no han sabut concretar quin retard hi ha. Sigui com sigui, diversos locals nocturns consultats per l'ARA han confirmat que la ginebra hi arriba amb comptagotes i fins i tot costa trobar-la als supermercats com l’Esclat on ja hi ha cartells que indiquen que és un “producte pendent d’arribar”.

Seagram's forma part del grup Pernod Ricard, un dels més importants del món de les anomenades begudes espirituoses, és a dir, de vins i licors. A banda de Seagram's, el grup francès també compta amb productes tan coneguts com Beefeater, Malibu, Ballantine's, Ruavieja i l'Havana Club. Els seus dos grans competidors són Diageo, que té marques com J&B, Baileys, Moët Chandon i Smirnoff, i Bacardí-Martini.

Es dona la circumstància que la multinacional ha dut a terme aquesta mateixa setmana a Espanya una campanya –coincidint aquest dimecres amb el Dia de l'Hostaleria– d'homenatge a bars, restaurants i locals d'oci nocturns que porta per lema Gràcies #Hostelheroes, i en la qual destaca "la força i el coratge" que ha demostrat el sector amb la pandèmia. La campanya ha consistit en la col·locació de plaques commemoratives als establiments perquè no s'oblidi de l'esforç que ha fet l'hostaleria. "Encara que sense cap mena de dubte hi ha hagut uns herois en aquesta pandèmia, els sanitaris, també creiem que n'hi ha hagut uns altres, els hostalers, i per això volem que es reconegui el seu esforç i resiliència en el difícil moment que ha viscut el sector", puntualitzava aquest dimecres via comunicat el director comercial i de relacions institucionals de Pernod Ricard a Espanya, Antonio Lillo.

Recuperació de vendes

Aquesta crisi de subministrament mundial arriba després que el grup tanqués l'últim any fiscal, que va del juliol del 2020 fins al juny del 2021, amb un benefici net de 1.318 milions d'euros, xifra que gairebé quadruplica els beneficis obtinguts l'exercici anterior. També superava les vendes del 2019, és a dir, abans que esclatés la pandèmia, segons va fer públic la mateixa companyia el mes passat. Concretament, la facturació va augmentar fins a un 4% respecte a l'exercici anterior, arribant als 8.824 milions d'euros. Els seus dos mercats més forts, Europa i Amèrica, van créixer un 1% i un 7%, respectivament, superant els 2.500 milions d'euros al Vell Continent i els 2.600 a Amèrica. "L' empresa ha repuntat amb molta força l'any fiscal del 2021 i ha superat els nivells del 2019. Esperem que aquest bon moment de vendes continuï", va subratllar el president i conseller delegat del grup, Alexandre Ricard.

stats