Societat 06/03/2018

Una quinzena de directors de centres educatius s'han reunit avui amb el conseller d'Educació

A la reunió, s’hi han tractat temes com els models de direcció i l’esborrany del projecte sobre els serveis d’orientació educativa, social i professional

Ara Balears
2 min
Reunió a la conselleria d'Educació i universitat

PalmaEl conseller d'Educació i Universitat, Martí March –acompanyat del director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante; la directora general de Personal Docent, Rafaela Sánchez; el director general d’Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas, i la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, Maria Alorda– ha participat aquest dimarts en la Mesa de Diàleg Permanent amb els directors dels centres educatius.

La Mesa està constituïda per representants de la Conselleria d’Educació i Universitat, de les associacions i federacions de directors de centres educatius públics, dels centres educatius privats concertats i persones de prestigi reconegut en el món educatiu, nomenades pel president de la Mesa a proposta dels membres que la integren. En la trobada d'aquest dimarts, hi ha pres part Agustí Puigserver Miralles.

S'hi han tractat temes com els models de direcció, l’esborrany del projecte sobre els serveis d’orientació educativa, social i professional, i la proposta del model lingüístic escolar.

La Mesa ha debatut sobre el model de direcció i el perfil competencial del directiu escolar amb la finalitat de fer una diagnosi de la situació actual de la direcció escolar en el sistema educatiu de les Illes Balears, tant en centres públics com concertats; sobre la necessitat de reflexionar entorn del model de direcció/lideratge escolar que requereix l'educació del segle XXI a les Illes i d’elaborar un document del model de direcció/lideratge escolar de les Illes Balears amb propostes, objectius i mesures concretes.

També s’hi han tractat aspectes com la reorientació dels processos de selecció i avaluació de la direcció enfocada a l’èxit educatiu de tot l’alumnat, la necessitat de promoure una professió més flexible i la creació d’uns entorns d’aprenentatge innovadors i potents.

Així mateix, cal destacar que en la reunió s’ha analitzat la proposta del model lingüístic escolar en el qual treballa la Conselleria des de l’inici de la legislatura per la millora de la competència lingüística tant en les dues llengües oficials com amb la llengua estrangera. Tot això, partint del context multicultural dels centres educatius de l'Arxipèlag i des del foment del debat pedagògic i el respecte a l’autonomia dels centres en l’elaboració dels projectes lingüístics.

A més, s'hi ha presentat l’esborrany del projecte sobre els serveis d’orientació educativa, social i professional, que pretén canviar d’un model més clínic de caràcter diagnòstic i d’identificació de les necessitats educatives dels alumnes per part dels equips d’orientació a un model més pedagògic, que no tan sols faci una diagnosi d’aquestes necessitats, sinó que, a més, pugui plantejar programes d’intervenció amb aquest tipus d’alumnat per anar millorant-ne el nivell de capacitació i que li permeti assolir les competències a les quals pugui arribar en funció de la seva situació.

Així mateix, s’han debatut una sèrie de mesures per millorar la coordinació i la transició entre les etapes d'Educació Primària i Educació Secundària a fi d'obtenir resultats acadèmics més òptims dels alumnes de les Illes Balears.

Òrgan de consulta i debat
La Mesa de Directors es va crear el 2016 amb l’objectiu prioritari d’estudiar, debatre i fer propostes sobre els avantprojectes i els projectes de disposicions normatives rellevants per a la millora dels processos educatius, per al model de funció directiva i per al bon funcionament dels centres que, en matèria educativa, elabori la Conselleria d’Educació i Universitat, a banda de fer-ne el seguiment i proposar iniciatives orientades a la millora del sistema educatiu de les Illes Balears. Així mateix, pot proposar l’adopció de mesures per millorar la qualitat de l’educació i fer-ne el seguiment.

stats