Les queixes a Consum contra les aerolínies creixen un 23% durant 2018

S'han presentat un total de 1.268 reclamacions davant les 1.028 de 2017 i les 85 de 2016

La Direcció General de Consum del Govern ha rebut durant 2018 un total de 1.268 queixes relacionades amb aerolínies , la qual cosa suposa un creixement del 23% sobre les presentades el 2017, que varen ser 1.028. L'any anterior només se n'havien presentat només 85, segons dades d'aquesta Direcció General entregades al diputat de MÉS per Menorca,  Nel  Martí.

La principal queixa és sobre les cancel·lacions, que en varen sumar 599, seguides dels retards, 434 casos . Per  sobrereserva  i equipatges extraviats es varen registrar 35 queixes en cada un dels apartats, per  pèrdua  d'equipatge varen ser 61, per deteriorament d'equipatge , 35 i per  clàusules  abusives, 35.

Segons Martí, "tot i l'increment de les xifres respecte de  l' any 2016, es continua denunciant poc. En aquest sentit, creiem que Consum hauria de fer un esforç per divulgar i facilitar el procediment per presentar una queixa ".

La formació nacionalista també considera que "cal valorar molt positivament que les incidències per  extraviament , pèrdua o deteriorament d'equipatge s'han resolt sempre de manera favorable per al consumidor ".

EDICIÓ PAPER 04/04/2020

Consultar aquesta edició en PDF