Tots els partits menys el PP aproven crear un mecanisme interinsular de promoció turística

Es tracta d'una eina amb què els consells podran mostrar el seu territori i els seus productes locals

El Parlament balear ha aprovat aquest dijous una proposició no de llei (PNL) proposada pel PSOE-PSIB, MÉS per Mallorca i Unides Podem per crear una eina de promoció turística de les Balears que unifiqui les línies de promoció dels diferents consells insulars de l'Arxipèlag, ja que d'aquesta manera es manté una coherència amb els missatges promocionals. Així, cada un d'ells podrà mostrar el seu territori i els seus productes locals. Tots els partits han votat a favor d'aquesta PNL, excepte el Grup Parlamentari Popular.

"Aquesta proposta no s'ajusta a les realitats urgents i prioritàries postcoronavirus", ha manifestat la diputada del PP, Salomé Cabrera, qui considera que ara "s'han de prendre mesures proactives, restablir connexions amb els mercats internacionals i atendre de manera especial la diversitat de cada illa, perquè juntes fan més forta la marca de les Balears", ha afegit.

És una resposta amb la qual no ha estat d'acord el diputat de Ciutadans, Maxo Benanal, qui considera que és millor "crear un sol producte balear que tenir quatre pàgines web diferents", ja que "la riquesa de l'Arxipèlag és el seu producte i ara és quan s'ha de desenvolupar i explotar al màxim". De fet, afegeix que "si un consell insular decideix no posar-hi informació és lliure de no fer-ho".

Per la seva banda, el socialista Enric Casanovas ha assenyalat que amb aquesta eina "es podria ajudar a sortir de la situació que ha provocat la crisi sanitària" i que ajudarà totes les administracions locals, insulars, autonòmiques i sectorials a "tenir accés de manera ràpida a tota la gamma de recursos i materials disponibles". De fet, permetrà una major "eficàcia i eficiència en la promoció i consolidació de les Balears com a producte i destinació turística, cosa que facilitarà la consolidació del sector com a motor econòmic, laboral i social de l'Arxipèlag".

Per la seva banda, el diputat d'El Pi, Josep Melià, ha remarcat que "en parlar de la marca balear s'ha d'anar més enfora que el que planteja aquesta PNL", però com que "l'objectiu d'aquesta iniciativa és donar transparència i que hi hagi una coordinació" el seu grup hi està "d'acord". En aquest sentit, la diputada de Vox, Idoia Ribas ha exposat que "en aquests moments s'han d'evitar duplicitats a l'hora de promocionar" i que les Balears necessiten conèixer "les tendències i hàbits de consum de la demanda turística i no perdre de vista els mercats competidors".

EDICIÓ PAPER 17/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF